تقدیر از 5 واقف مطرح همدان در برنامه «همایش یاوران وقف»
کد خبر: 3928756
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷

تقدیر از 5 واقف مطرح همدان در برنامه «همایش یاوران وقف»

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: یکی از برنامه‌های شاخص این مجموعه، «همایش سراسری یاوران وقف» با محوریت تقدیر از 5 واقف خیر اندیش مطرح ملی و استانی است.

تقدیر از 5 واقف مطرح همدان در برنامه «همایش یاوران وقف»حجت‌الاسلام علی حسینی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: دهه وقف امسال از روز پنجشنبه بیست و چهارم مهرماه مصادف با ۲۷ صفر آغاز می‌شود و تا روز شنبه سوم آبان ماه مصادف با هفتم ربیع‌الاول ادامه خواهد داشت.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی برای این ایام پیش بینی شده است، افزود: یکی از برنامه‌های شاخص این مجموعه، «همایش سراسری یاوران وقف» با محوریت تقدیر از واقفان خیر اندیش است.
وی با اشاره به اینکه این مراسم به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور برگزار خواهد شد، گفت: برخی از واقفان استان همدان، از واقفان مطرح کشوری هستند که در این مراسم از آنان و دیگر واقفان مطرح استانی که در مجموع 5 نفر خواهند بود تقدیر می‌شود.
حسینی ادامه داد: تبلیغات شهری، عطرافشانی و غباروربی بقاع متبرکه در سراسر استان و دیدار مجموعه اوقاف استان با نماینده ولی فقیه و استاندار همدان و ارائه گزارش عملکرد یک ساله این مجموعه و به تبع اجرای همین برنامه در شهرستان‌ها از برنامه‌های پیش بینی شده برای این ایام است.
وی از اجرای «طرح ماندگار» با محوریت توزیع 1500 بسته معیشی (هر بسته 300 هزار تومان) از محل اجرای موقوفات با هدف کمک و مساعدت در میان خانواده‌های نیازمند سراسر استان در دهه وقف خبر داد.
حسینی خاطر نشان کرد: برپایی ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» در سطح بقاع شاخص استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با محوریت ارائه مشاوره و پاسخ به سوالات وقفی مردم و تشویق آنان به وقف در حوزه‌های مختلف از دیگر برنامه‌هایی است که می‌توان به آن اشاره کرد.
معاون فرهنگی اوقاف استان همدان گفت: عیادت و سرکشی از فعالان عرصه وقف و در صورت مساعد بودن شرایط استان برای برگزاری نماز جمعه، سخنرانی مدیر کل اوقاف استان پیش از خطبه‌های نماز جمعه در این ایام انجام خواهد گرفت.
وی یادآور شد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته همزمان با دهه وقف، آئین تکریم از مدافعان سلامت استان در یکی از بیمارستان‌های شهر انجام خواهد شد.
حسینی در پایان به روزشمار دهه وقف اشاره داشت و گفت: پجشنبه ۲۴ مهر ماه همزمان با روز وقف به «کارکرد رسانه در فرهنگ‌سازی وقف و امور خیریه» و جمعه ۲۵ مهرماه همزمان با شهادت امام حسن (ع) و پیامبر اکرم (ص): «نقش وقف در ترویج فرهنگ قرآن و عترت» نام گرفته است.
حسینی ادامه داد: شنبه ۲۶ مهر ماه همزمان با شهادت امام رضا (ع)، «نقش وقف در عمران و آبادانی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی»، یکشنبه ۲۷ مهر ماه «نقش سازمان‌ها و دستگاه‌ها در توسعه نهاد وقف» و دوشنبه ۲۸ مهر ماه «نقش وقف در توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی» نامگذاری شده است.
وی گفت: سه‌شنبه ۲۹ مهر ماه، «کارکرد وقف در اقتصاد پایدار و جهش تولید»، چهارشنبه ۳۰ مهر ماه «جایگاه وقف در حوزه آموزش و توسعه علم و فناوری» و پنجشنبه ۱ آبان ماه به روز«خدمات اجتماعی نهاد وقف» نام گرفته است.
معاون فرهنگی اوقاف استان همدان گفت: جمعه ۲ آبان ماه به عنوان روز «نقش مردم در احیاء و صیانت از موقوفات» و شنبه ۳ آبان ماه به روز «نقش وقف در حوزه سلامت» نامگذاری شده است.

انتهای پیام
captcha