ثبت 20 وقف جدید در لرستان / وقف در حوزه قرآن بسیار ضعیف است
کد خبر: 3928337
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

ثبت 20 وقف جدید در لرستان / وقف در حوزه قرآن بسیار ضعیف است

معاون اوقاف لرستان با اشاره به ثبت بیست وقف جدید در لرستان، گفت: وقف در حوزه قرآن در لرستان بسیار ضعیف و محدود به چند وقف است.

ثبت 20 وقف جدید در لرستان / وقف در حوزه قرآن بسیار ضعیف استحجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به این‌که اواخر ماه صفر و اوایل ماه ربیع‌الاول به‌نام دهه وقف نام‌گذاری شده است، گفت: در این دهه که اولین روز آن 24 مهرماه مصادف با 27 صفر است، برنامه‌هایی ازجمله برپایی ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» و همایش «یاوران وقف» را خواهیم داشت.

وی با اشاره به شیوع کروناویروس و وضعیت قرمز بسیاری از شهرستان‌های لرستان، افزود: همایش «یاوران وقف» به‌دلیل شیوع کروناویروس و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار می‎شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان همچنین از برگزاری نشست‌های تخصصی وقف با موضوعات مختلف در شهرستان‌های استان طی دهه وقف خبرداد و ادامه داد: متاسفانه کروناویروس باعث شد بسیاری از برنامه‌هایی که برای مناسبت‌های مختلف ازجمله عید نوروز، ایام محرم و صفر و دهه وقف در اوقاف و امور خیریه پیش‌بینی شده بود، برگزار نشود و یا به‌صورت مجازی و غیرحضوری و ویدئوکنفرانس برگزار شود.

حجت‌الاسلام عباس‌زاده در ادامه از ثبت 20 وقف جدید در استان طی امسال خبرداد و گفت: امید است در دهه وقف تعداد وقف‎های جدید در لرستان زیادتر شود و وقف‎هایی در حوزه قرآن هم داشته باشیم چراکه وقف در حوزه قرآن در لرستان بسیار ضعیف و محدود به چند وقف است.

انتهای پیام
captcha