نیازمند حمایت نهادهای انقلابی برای فرهنگ‌سازی هستیم
کد خبر: 3923437
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷

نیازمند حمایت نهادهای انقلابی برای فرهنگ‌سازی هستیم

مدیركل آموزش و پرورش فارس با اشاره به گستردگی این اداره‌كل در سطح استان گفت: ‌ این مسئله باعث می‌شود که آموزش و پرورش نیازمند حمایت و کمک همه نهادهای انقلابی و دستگاه‌های دولتی برای تحقق ماموریت و رسالت خود که مسئله فرهنگ‌سازی است، باشد.

به گزارش ایكنا از فارس، فرهاد اسماعیلی، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 26 شهریورماه در دیدار با فرمانده و جمعی از مسؤلان سپاه فجر استان با اشاره به گستردگی مجموعه آموزش و پرورش استان با بیش از 59 منطقه آموزشی گفت:‌ این مسئله باعث می‌شود که آموزش و پرورش نیازمند حمایت و کمک همه نهادهای انقلابی و دستگاه‌های دولتی برای تحقق ماموریت و رسالت خود که مسئله فرهنگ‌سازی است، باشد.

وی با یادآوری حمایت سپاه استان از مجموعه آموزش و پرورش در خصوص در اختیار گذاردن بی‌قید و شرط همه سالن‌های آن مجموعه برای برگزاری مطلوب امتحانات نهایی پایه‌های نهم و دوازدهم استان در شرایط کرونا ویروس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین ضدعفونی کردن برخی مدارس استان گفت: این مسئله باعث کاهش دغدغه‌های مسؤلان آموزش و پرورش و خانواده‌ها و دانش‌آموزان در آن برهه حساس شد.

 مدیرکل آموزش و پرورش فارس به نقش مهم و اثرگذار آموزش و پرورش در جامعه نیز اشاره کرد و افزود: همین نقش مهم باعث شده که رهبری انقلاب نیز همیشه نگاه ویژه و خاصی به آموزش و پرورش داشته باشند.

اسماعیلی برای مثال به دیدار وزیر و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور با رهبر انقلاب در ماه اخیر اشاره کرد و افزود: در این دیدار رهبر معظم انقلاب با بیان نکات دقیق و عمیق در حوزه مسایل و مشکلات آموزش و پرورش نشان دادند که همانند یک کارشناس خبره به مسائل آموزش و پرورش اشراف دارند که این نشان از اهمیت و در اولویت قرار داشتن آموزش و پرورش برای ایشان است.

وی با اشاره به موضوع کرونا ویروس و تأثیراتی که بر سیستم تعلیم و تربیت استان به جای گذاشته است، افزود: حوزه تعلیم و تربیت استان تلاش کرده تا با اتخاذ تصمیمات مناسب و کارشناسی تا جایی که امکان دارد آرامش و اطمینان خاطر را برای همکاران فرهنگی و خصوصاً دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان را فراهم کنند.

مدیركل آموزش و پرورش فارس برای مثال به یکی از این تصمیمات اشاره کرد و افزود: امسال مصوبه‌ای مبنی بر استمرار خدمت افرادی که در سال گذشته به‌صورت انتقال موقت به مناطق استان منتقل شده بودند، انجام شد که در کنار آمار نقل و انتقالات رایج درون و برون استانی امسال شاهد آن هستیم که  بیش از 4 هزار نفر از همکاران فرهنگی به مناطق موردنظر خود منتقل شدند که همین باعث ایجاد جو آرام در بین معلمانی شد که هر ساله دور از محل سکونت خود و با دغدغه به تدریس مشغول بودند.

اسماعیلی همچنین با اشاره به مسئله بازگشایی مدارس در 15 شهریور گفت: علی‌رغم همه مشکلات موجود امسال آموزش و پرورش استان با تلاش مدیران و معلمان مدارس تلاش کرد که شروع سال تحصیلی با نشاط همراه با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی داشته باشد.

مدیركل آموزش و پرورش فارس بیان كرد: بر اساس گزارش بازدیدهای سرزده‌ای که توسط تیم‌های متعدد ارزیاب از سراسر استان از مدارس به دست ما رسیده کمترین مشکل را داشته‌ایم و همه تلاش کردند تا فرایند تعلیم و تربیت تعطیل نشود.

وی به بازدید اخیر جانشین استاندار در ستاد پیشگیری از کرونا ویروس استان که به‌صورت سرزده و بدون اطلاع آموزش و پرورش از تعدادی از مدارس شیراز و به‌خصوص مدارس حاشیه شهر انجام شد، نیز اشاره کرد و افزود: گزارشی که ایشان درپایان بازدید ارائه کردند، مؤید عملکرد خوب مدارس در این زمینه بود.

اسماعیلی تأكید كرد: قطعاً امکان این هم وجود دارد که در برخی مدارس سهل‌انگاری‌هایی نیز وجود داشته باشد که از همه رؤسای آموزش و پرورش سراسر استان خواسته‌ایم که خود وارد عمل شده و از همه مدارس بازدید میدانی به عمل آورند و نقایص و مشکلات احتمالی سریعاً مرتفع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین به ارائه آموزش‌های غیرحضوری برای دانش‌آموزان در کنار آموزش‌های حضوری نیز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش با راه‌اندازی شبکه شاد در تلاش است که بستر آموزش مجازی امن و مطلوبی برای دانش‌آموزان فراهم کند.

وی ادامه داد: البته به دلیل اینکه امکان دارد هنوز همه دانش‌آموزان به دلیل مشکل زیرساخت‌های ارتباطی نتوانند از این ظرفیت استفاده کنند در استان فارس علاوه بر آموزش‌های  تلویزیونی که در کشور ارائه می‌شود، جزوات خودآموز برای اولین بار تهیه و به همه مناطق محروم برای در اختیار گذاردن رایگان برای دانش‌آموزان ارسال شده است.

انتهای پیام
captcha