تأکید بر شعور حسینی؛ گفتمان متفاوت محرم امسال در گرگان
کد خبر: 3918376
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳

تأکید بر شعور حسینی؛ گفتمان متفاوت محرم امسال در گرگان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان گفت: مراسم عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با تأکید بر شعور حسینی و انتشار حداکثری در فضای مجازی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نیشابوری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان، بیان کرد: این اداره فعالیت‌های دینی، فرهنگی و مذهبی خود را حدود 5 سال است که آغاز کرده و در این مدت بالغ بر 550 هیئت مذهبی فعال، 135 مؤسسه و خانه قرآن، بالغ بر 550 مداح و 25 کانون فرهنگی از این سازمان مجوز دریافت کرده‌اند.

وی گفت: «در شهرستان گرگان 225 مسجد شیعه و اهل سنت داریم که حدود 70 درصد آن‌ها فعال و روحانی‌محور هستند و 45 روحانی در مناطق محروم و روستاهای بالای 200 خانوار این شهرستان در حال خدمت هستند، هم‌چنین 150 فاطمیه، زینبیه و حسینیه داریم».

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان بیان کرد: با توجه به شرایط موجود از ابتدای شیوع کرونا بخشی از فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی نیز مانند دیگر مراکز و مشاغل تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته است، اما با وجود آن دفتر تبلیغات اسلامی از همان ابتدا با رویکرد فرهنگی اقدام به تولید ماسک کرد.

وی افزود: فعالیت‌های مذهبی با توجه به شرایط حال حاضر به وجود آمده به سمت استفاده از فضای مجازی سوق داده شده‌اند، و از آن جا که مساجد نیز به شکل سنتی نمی‌توانند مراسم عزاداری محرم را برگزار کنند، رویکرد فراگیر، استفاده از فضای مجازی و تبدیل هر خانه به یک حسینیه است.

نیشابوری گفت: هیئت‌های مذهبی ما باید مراسم ماه محرم را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند تا جامعه را قانع کنند که مجالس امام حسین(ع) محل توزیع و ترویج ویروس کرونا نیست.

وی افزود: در همین راستا سازمان تبلیغات با گروه‌های مختلف اعم از روحانیان، مداحان و هیئت‌های مذهبی جلسات مختلفی را با تأکید بر حفظ سلامتی و جان مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تشریح وظایف گروه‌ها با ثبت نام در سامانه بیرق برگزار کرده تا جایی که برنامه‌های این سازمان در فضای مسقف نیز ممنوع اعلام شد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی گرگان بیان کرد: مراسم محرم با رعایت تمام پروتکل‌ها و در فضای مجازی انتشار می‌یابد و این نشان می‌دهند مسئولان، مساجد و هیئت­‌های مذهبی ما به بلوغ کاملی رسیدند و مطابق با سیاست‌های نظام حرکت می­‌کنند و خود را تابع مقام معظم رهبری می‌­دانند.  

وی گفت: امسال برای رعایت حال مردم و انجام پروتکل بهداشتی مراسم دسته‌روی به همراه زنجیر و طبل نخواهیم داشت و تمامی گروه‌های دسته‌روی در مکانی باز با رعایت فاصله اجتماعی انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha