اجرای طرح «ولایت تا محرم» در مرکز جامعه بیت‌الزهرا(س) آران و بیدگل
کد خبر: 3917890
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵

اجرای طرح «ولایت تا محرم» در مرکز جامعه بیت‌الزهرا(س) آران و بیدگل

مرکز جامعه بیت‌الزهرا(س) آران و بیدگل گزارشی از اجرای طرح «ولایت تا محرم»، برنامه و فعالیت‌ها برای کمک‌رسانی به نیازمندان و برپایی مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه کرده است.

به گزارش ایکنا، برنامه‌های اجرایی ماه محرم و صفر 1399 مرکز جامعه بیت‌الزهرا(س) شهرستان آران و بیدگل اعلام شد.

مریم علیزاده، مدیر داخلی مرکز جامعه بیت‌الزهرا(س) شهرستان آران و بیدگل گفت: پس از برگزاری جلسات متعدد پیرامون برنامه و مراسم‌های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، فعالیت‌های جانبی ماه محرم و صفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا تعیین شد.

برنامه‌های عزاداری در دهه اول و دوم، هر روز و در دهه‌های بعد ماه‌های محرم و صفر، سه‌شنبه از ساعت 18:30 تا 20 و جمعه از ساعت 6:30 تا 8 انجام می‌شود.

منع هرگونه تجمع، ازدحام و حضور بیماران و سالخوردگان، رعایت نکات بهداشتی و ضد عفونی در بدو ورود عزاداران، پذیرایی با مواد غذایی خشک و بسته‌بندی، جمع‌آوری هزینه نذورات به صورت نقدی و تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های کم‌درآمد از جمله برنامه‌های اجرایی مؤسسه عنوان شد.

همچنین این مرکز برنامه‌های اجرایی را با محتوای آموزشی، قرآنی و فرهنگی برای ایام ماه محرم در نظر گرفته است. تلاوت زیارت عاشورا، علقمه، دعای توسل، همراه با دعای عهد، ندبه، آل یس، مصیبت‌سرایی با موضوعاتی مانند مصایب امام حسین(ع)، فرزندان و یارانش، احکام با محتوای نماز، حجاب، امر به معروف و نهی از منکر از جمله این موارد هستند.

از دیگر برنامه‌ها، سخنرانی با محوریت، فلسفه قیام امام حسین(ع)، تاثیر زیارت عاشورا، درس‌هایی از نهج‌البلاغه، درس‌هایی از صحیفه سجادیه، فهم زبان قرآن، امر به معروف و نهی از منکر و مسایل روز جامعه است.

برپایی کارگاه‌های آموزش نماز به صورت عملی و تئوری، از جمله برنامه‌های این مرکز در ایام محرم الحرام است.

اجرای طرح ولایت تا محرم

یکی دیگر از برنامه‌های این مرکز از دهه ولایت تا محرم به نام ویژه‌برنامه کمک مؤمنانه با شعار «از ولایت تا محرم» است که به دنبال فرمایش مقام معظم رهبری برای دستگیری از نیازمندان اجرا شد.

فاطمه صباری‌فرد، مسئول اجرایی طرح مؤسسه گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس، اعضای مؤسسه، به دنبال طرح همدلی مؤمنانه، طی چندین مرحله، در میان نیازمندان شهرستان آران و بیدگل، کاشان و توابع آن بسته‌های معیشتی توزیع کردند. این طرح با همکاری گروه خیرین رهروان وصال شهرستان و حمایت خیرین اجرا شد. توزیع 110 بسته غذای گرم در روز عید غدیر، تهیه پوشاک ویژه سادات و عموم در دهه ولایت، تهیه لوازم التحریر و کمک‌هایی مالی از طرف خیرین برای درمان بیماران کرونایی و غیره از جمله فعالیت‌های این طرح بود.

این مرکز در پیروی از سیره مولای متقیان حضرت علی(ع) و بنابر رهنمودهای رهبری به منظور گره‌گشایی بخشی از مشکلات معیشتی نیازمندان، در طول سال و مناسبت‌های مختلف، کمک‌های نقدی و غیر نقدی را در بین نیازمندان توزیع می‌کند.

مرکز جامعه بیت الزهرا(س) شهرستان آران و بیدگل، آماده دریافت کمک‌های مردم نیکوکار و نوع‌دوست برای کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت است که خیرین و علاقه‌مندان می‌توانند کمک‌های خود را به این مرکز تحویل دهند.

انتهای پیام
captcha