تلاش برای دسترسی تمام دانش‌آموزان فارس به فضای مجازی
کد خبر: 3916301
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵

تلاش برای دسترسی تمام دانش‌آموزان فارس به فضای مجازی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینكه زیرساخت‌های اینترنتی که در افق 1400 برای فارس پیش‌بینی ‌شده بود، در چند ماه اخیر به دو برابر افزایش یافت، گفت: این امر موجب شد تا تمامی نقاط استان از پوشش شبکه اینترنت برخوردار شود و دسترسی به فضای مجازی برای دانش‌آموزان فراهم شود.

به گزارش ایكنا از فارس، سیداحمد احمدی‌زاده، معاون سیاسی‌، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس امروز، 22 مردادماه در آیین رونمایی از سامانه آموزش الکترونیکی جامع هوشمند مدارس «دانش» در استان، گفت: فارس از نظر تقسیمات کشوری بزرگ‌ترین استان کشور است و راه‌اندازی چنین طرحی در فارس به لحاظ جمعیت دانش‌آموزی و پراکندگی مراکز آموزشی آن بسیار مهم است.

وی افزود: با همکاری وزیر ارتباطات و حمایت وزارت آموزش‌ و پرورش و آموزش ‌و پرورش استان و همچنین حساسیت استاندار و پیگیری‌های انجام ‌شده، زیرساخت‌های اینترنتی که در افق 1400 برای فارس پیش‌بینی ‌شده بود، در چند ماه اخیر به دو برابر افزایش یافت.

احمدی‌زاده بیان كرد: این امر موجب شد تا تمامی نقاط استان از پوشش شبکه اینترنت برخوردار شود و دسترسی به فضای مجازی برای دانش‌آموزان فراهم شود و این‌گونه یکی از دغدغه‌های مهم اولیای دانش‌آموزان در زمینه ادامه روند آموزشی فرزندانشان در زمان تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا رفع شود.

وی، باور جدی به رسالت آموزش‌ و پرورش را رویدادی مهم و بزرگ دانست و گفت: این کار نیز یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در آستانه هفته دولت است که حاصل تلاش، دانش و تخصص دانشگاه صنعتی شیراز و همچنین مدیریت خوب آموزش ‌و پرورش استان است که می‌تواند در کنار کمک به ادامه روند آموزش دانش‌آموزان به‌صورت مجازی، موجبات خُرسندی دانش‌آموزان و والدین آن‌ها را فراهم كند.

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی استانداری فارس با اشاره به حمایت و پشتیبانی خوب ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در دوران کرولایی در زمینه کمک‌های مؤمنانه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه، خواستار تداوم این حمایت‌ها از خانواده‌های نیازمند، به‌ویژه در زمینه تأمین بخشی از هزینه‌های اینترنت دانش‌آموزان نیازمند استان شد.

علویان‌مهر، رئیس دانشگاه صنعتی شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه عدم توقف آموزش در کشور در چند ماه اخیر دستاورد مهمی است، گفت: آموزش مجازی به‌خصوص در شرایط کنونی که کشور درگیر ویروس کرونا است، بسیار مهم است.

وی، طراحی سامانه آموزش الکترونیکی جامع هوشمند مدارس «دانش» را بر اساس نیاز کشور در این ایام برشمرد و خواستار همکاری سایر نهادهای مرتبط با آموزش کشور، جهت توسعه این سامانه شد.

سامانه آموزش الکترونیکی جامع هوشمند مدارس «دانش» با همکاری دانشگاه صنعتی شیراز و اداره‌کل آموزش‌ و پرورش فارس و چند شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه فناوری اطلاعات، با هدف ارائه خدمات آموزش مجازی برخط و غیر برخط به دانش‌آموزان استان طراحی و راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام
captcha