پیشنهاد تداوم دورکاری کارمندان و لغو طرح ترافیک / برخورد با ناقضان پروتکل‌های بهداشتی
کد خبر: 3916249
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
ذوالفقاری خبر داد؛

پیشنهاد تداوم دورکاری کارمندان و لغو طرح ترافیک / برخورد با ناقضان پروتکل‌های بهداشتی

رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا با اشاره به روند کاهشی بیماری در تهران، از پیشنهاد این کمیته برای تداوم دورکاری کارکنان ادارات و لغو طرح ترافیک تا پایان مردادماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حسین ذوالفقاری، رئیس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا، در حاشیه جلسه سی‌ام این کمیته، که امروز 22 مردادماه، در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد، به تشریح تصمیمات اخذشده در جلسه امروز  پرداخت.

ذوالفقاری با بیان اینکه در مورد مدیریت و کنترل هوشمند فاصله‌گذاری اجتماعی پیشنهادهایی مطرح شده است، اظهار کرد: در این رابطه پیشنهاد ایجاد چند سامانه هوشمند با استفاده از مراکز دیتابیس مطرح شد تا بتوانیم هم مدیریت بیماری و هم کنترل هوشمند کرونا را بهتر انجام دهیم. این پیشنهادها برای تصویب به ستاد ملی کرونا می‌رود و چنانچه ستاد با آن موافقت کند، اجرا می‌شود.

وی با ذکر اینکه علاوه بر ایجاد این سامانه‌ها پیشنهاد همزیستی ارگان‌ها با کرونا نیز مطرح شد، گفت: در این رابطه تمامی نهادها باید برنامه‌های یک‌ ساله خود را برای زندگی در شرایط کرونایی و کاهش زنجیره ابتلا به ویروس فراهم و طی یک‌ ماه به ستاد ملی ارائه کنند.

تمامی نهادها باید برنامه‌های یک‌ ساله خود را برای زندگی در شرایط کرونایی و کاهش زنجیره ابتلا به ویروس فراهم کنند و طی یک‌ ماه به ستاد ملی ارائه کنند

ذوالفقاری ادامه داد: ارگان‌ها باید در این برنامه‌ها مواردی را لحاظ کنند که نخستین مورد صیانت از کارکنان در برابر کروناست. صیانت از مراجعان، نحوه استفاده از امکانات و تجهیزات، بایدها و نبایدهایی در ارتباط با بیماری، معرفی متولی هر سازمان و نهاد برای پیگیری و نظارت برنامه‌ها و مشخص شدن ضمانت‌های اجرایی برنامه با همکاری وزارت بهداشت و درمان نیز باید مد نظر قرار گیرد.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه خوشبختانه روند ابتلا به بیماری کرونا در تهران طی دو هفته گذشته کاهش یافته است، گفت: امروز نیز در جلسه به این نتیجه رسیدیم که پیشنهاد لغو طرح ترافیک و استفاده از یک‌سوم کارکنان در ادارات تا پایان مردادماه تمدید شود.

رئیس کمیته امنیتی، سیاسی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا با پرداختن به اینکه باید ضوابط بهداشتی در برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز لحاظ شود، تصریح کرد: این مرحله از انتخابات قرار است ۲۱ شهریورماه در ۱۱ حوزه انتخاباتی برگزار شود. دستورالعمل‌های آن تدوین شده و به زودی اعلام می‌شود. ستاد ملی مقابله با کرونا با اصل برگزاری مرحله دوم مجلس موافق است و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید دارد و تمامی ضوابط بهداشتی را به کاندیداها، ستادهای تبلیغاتی آنان و مجریان و دیگر دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات اعلام کرده‌ایم.

ذوالفقاری با اشاره به انجام تخلفاتی در ارگان‌های دولتی، گفت: اعلام کرده‌ایم که اگر کسی در این محیط‌ها پروتکل‌ها را رعایت نکرد، بار اول تذکر داده می‌شود و در مراتب بعدی تا سه ماه انفصال از خدمت دارد. در مورد تخلفات صنوف نیز تذکر اولین مرحله برخورد است و پلمب در مرحله چهارم برخورد قرار دارد، یعنی اولین‌ بار به یک واحد صنفی تذکر داده می‌شود و اگر تا بار چهارم موارد بهداشتی را رعایت نکند، آن را پلمپ می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از مردم هنوز موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، اظهار کرد: پیشنهاد داده‌ایم که با موافقت ستاد ملی کرونا، اگر فرد یا مراجعه‌کننده‌ای به دستگاه‌ها و نهادها موارد بهداشتی را رعایت نکند، هیچ‌گونه تسهیلاتی به او ارائه نشود. البته این موارد در حد پیشنهاد است و ستاد ملی مقابله با کرونا باید آن را تأیید کند.

انتهای پیام
captcha