بهره‌مندی از شیوه‌های نو برای آشنایی جوانان با فرهنگ محرم
کد خبر: 3916133
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
لطفی تأکید کرد:

بهره‌مندی از شیوه‌های نو برای آشنایی جوانان با فرهنگ محرم

دبیرکل جبهه حامیان قانون با تأکید بر استفاده از شیوه‌های نو جهت آشنایی جوانان با فرهنگ محرم و عاشورا، گفت: امسال به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا، محدودیت‌هایی در برگزاری مراسم ماه محرم در نظر گرفته شده است. این موضوع شاید بهانه خوبی باشد تا با فعالیت پررنگ‌تر سخنرانان و مداحان مشهور در فضای مجازی، این فضا را مملو و مجذوب میلیون‌ها شیفته امام حسین(ع) کنیم.

حسن لطفی، دبیرکل جبهه حامیان قانون در گفت‌و‌گو با خبرنگار افتخاری ایکنا، گفت: ایستادگی حضرت سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا سالیان سال است که برایمان بازگو می‌شود و به ما یاد می‌دهد که به هیچ وجه زیر بار زور نرویم اما با مظلوم همنشین شویم. راه امام حسین(ع) یعنی خدمت به خلق، ضد مفسد بودن، از خود گذشتگی و جهاد در راه معبود احدیت.

وی با تأکید بر استفاده از شیوه‌های نو جهت آشنایی جوانان با فرهنگ محرم و عاشورا، گفت: درباره چگونگی ارتباط با جوانان و شناساندن و معرفی مسائل مختلف کاستی‌های زیادی به چشم می‌خورد و حال آنکه امروزه فضای مجازی اثرگذارترین و مهمترین وسیله برای برقراری ارتباط است بنابراین باید از این بستر برای زنده نگه داشتن شعائر حسینی و انتقال آن به نسل آینده و آشنایی هرچه بیشتر جوانان با واقعه عاشورا و راه امام حسین(ع) بهره‌مند شد.

دبیرکل جبهه حامیان قانون با بیان اینکه در حال حاضر کشور ما نیز به مانند سایر کشورها درگیر ویروس کرونا و سرانجام نامعلوم آن هست، ادامه داد: در آستانه ماه محرم قرار داریم و هر ساله عاشقان اهل‌ بیت(ع) با برگزاری آیین‌های عزاداری ویژه این ایام، ارادت خود را به حضرت سیدالشهدا(ع) عرضه می‌دارند اما امسال به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا، محدودیت‌هایی در برگزاری مراسم این ماه در نظر گرفته شده است. این موضوع شاید بهانه خوبی باشد تا با فعالیت پررنگ‌تر سخنرانان و مداحان مشهور در فضای مجازی، این فضا را مملو و مجذوب میلیون‌ها شیفته امام حسین(ع) کنیم.

لطفی بیان کرد: ما باید با بصیرت، شمر و یزید زمانه‌مان را بشناسیم؛ همان‌طور که می‌دانیم از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان همواره به دنبال توطئه هستند اما با عنایت پروردگار، حضرت ولیعصر(عج) و رهبری آگاهانه و مدبرانه مقام معظم رهبری، نقشه‌های شوم آنان با شکست روبرو شده است. انقلاب اسلامی با تربیت افرادی همچون سردار سلیمانی، همت‌ها، باکری‌ها و حججی‌ها، پاکی، عظمت و انسانیت برگرفته از مکتب امام حسین(ع) را به رخ جهانیان کشیده است.

وی با اشاره به اینکه ما ایثار و جهاد را از مکتب امام حسین(ع) آموختیم، گفت: شما در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید مردمانی را پیدا کنید که با اعتقاد و ایمان و اراده، جانشان را در راه خدا و اسلام کف دست گرفته و در مقابل وحشی‌ترین انسان‌های روی زمین(داعش) با رشادت از همه تعلقات خود دل بکنند.

دبیرکل جبهه حامیان قانون با تأکید بر اینکه نباید از مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) و آرمان‌های انقلاب فاصله گرفت، اظهار کرد: ما به خون شهدا مدیون هستیم، این شعار نیست؛ انتظار می‌رود با تأسی از فرهنگ عاشورا و حرکت در مسیر گام دوم انقلاب برای از بین رفتن بی‌عدالتی‌ها، دروغ‌پردازی‌ها و مفسدان سیاسی، اقتصادی، دینی و فرهنگی، تحولی عظیم ایجاد شود و با تحقق عدالت، مدافع حق مظلومان باشیم.

وی یادآور شد: راه‌اندازی هیئت‌های مجازی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده جبهه حامیان قانون است؛ در این طرح با دریافت کمک‌های مردمی، تعدادی بسته‌های معیشتی تهیه و میان اقشار نیازمند توزیع می‌شود.

 

امیر حنیفی

انتهای پیام
captcha