جریان تحریف به دنبال القای ناکارآمدی حکومت دینی در مواجهه با تحریم است
کد خبر: 3914644
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۹
محمدکاظم انبارلویی:

جریان تحریف به دنبال القای ناکارآمدی حکومت دینی در مواجهه با تحریم است

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در تشریح کارکرد جریان تحریف در پیشبرد اهداف جریان تحریم گفت: این جریان در طول این چهل سال به دنبال آن بوده است که به مردم القا کند حکومت بر مبنای دین و احکام اسلامی نمی‌تواند شکل بگیرد و در صورت شکل گرفتن تداوم نخواهد داشت و در نهایت در مواجهه با تحریم و فشار حداکثری ناکارآمد است.

محمدکاظم انبارلویی

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز عید سعید قربان، به تبیین دو جریان تحریم و تحریف و اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تحریم‌ها پرداخته و فرمودند: «به موازات تحریم -این را درست توجّه کنید- یک جریان تحریف هم هست؛ در کنارش یک جریان تحریف هست؛ تحریف حقایق، واژگون نشان دادن واقعیّات؛ چه واقعیّات کشور ما، چه واقعیّات مرتبط با کشور ما؛ این هم یکی از کارهایی است که آنها انجام می‌دهند. هدف از این تحریف دو چیز است، دو کار را می‌خواهند انجام بدهند: یکی، ضربه به روحیه‌ مردم است... یکی [هم] آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم است.»

ایشان در ادامه بیانات شرط شکست جریان تحریم را شکست جریان تحریف بیان کرده و فرمودند: «من به شما بگویم که اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد؛ زیرا که عرصه، عرصه‌ جنگ اراده‌ها است؛ وقتی جریان تحریف شکست خورد و اراده‌ ملّت ایران همچنان قوی و مستحکم باقی ماند، قطعاً بر اراده‌ دشمن فائق می‌آید و پیروز خواهد شد.»

محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره کارکردهای جریان تحریف و خدمات آن به جریان تحریم گفت: جریان تحریف بیش از 40 سال است که دست‌اندرکار مبارزه با اسلام، فرهنگ ایرانی و آموزه‌ها و ارزش‌های دینی و انقلابی است تا به مردم القا کند که حکومت بر مبنای دین و احکام اسلامی نمی‌تواند شکل بگیرد و در صورت شکل گرفتن نمی‌تواند تداوم پیدا کند و در نهایت حکومت دینی در مواجهه با تحریم و فشار حداکثری به بن‌بست می‌رسد و کارآمدی ندارد.

معرفی لیبرالیسم به مثابه تنها راه

وی افزود: ‌جریان تحریف زمانی به دنبال نهادینه کردن این مسئله در اذهان بود که حکومت‌داری تنها بر پایه دو قرائت سوسیالیستی و لیبرالیستی است که با فروپاشی الگوی حکمرانی سوسیالیستی و از میان رفتن شوروی، جریان تحریف، از طریق جریان‌هایی که تفکر لیبرالی را نمایندگی می‌کنند، به دنبال تحریف دستاوردهای انقلاب است.

انبارلویی اظهار کرد: جمهوری اسلامی در چهل سال اخیر علی‌رغم جنگ سخت و جنگ نرم آمریکا به پیشرفت‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف دست یافته و اگر بخواهیم براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم دستاوردهای انقلاب را بیان کنیم، باید روزها درباره آن صحبت کرد. امروز کشور در حوزه‌های نظامی، دفاعی، علمی، صنعتی و پزشکی پیشرفت‌های زیادی کرده، به نحوی که در حوزه پزشکی ایران به کانون سلامت و درمان در منطقه تبدیل شده، اما دشمنان از جمله همین جریان تحریف می‌خواهد که این پیشرفت‌ها را تحت‌الشعاع مسائلی مانند نوسانات ارزی قرار دهند، در حالی که این مشکلات ریشه در مدیریت اجرایی کشور دارد و نمی‌تواند خدشه‌ای بر پیشرفت‌های شگرف  وارد کند و آن‌ها را کمرنگ جلوه دهد.

تغییر محاسبه مسئولان با هدف کشاندن دولت پای میز مذاکره

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: در واقع امروز جریان تحریف همگام و هم‌راستا با جریان تحریم به دنبال آن است که با تشدید هجمه‌های سیاسی و فرهنگی فضایی را بر کشور غالب کند تا دولت را به پای میز مذاکره بکشاند و به دادن امتیازات بیشتر وادار کند. در حالی که امروز تجربه برجام پیش روی ماست، زیرا دستاوردهای آن برای کشور تقریباً هیچ بود.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه یادآور شد: نکته جالب این است که در جریان تحریم آمریکا بر روسیه و چین، فشارها بیشتر بر دولت این دو کشور وارد شده اما این جریان در ایران بیشترین فشارها را بر ملت ایران وارد کرده است. البته به دلیل سواد رسانه‌ای ملت ایران متوجه اهداف این فشار حداکثری و تحریفات ارتش رسانه‌ای آمریکا درباره ماهیت واقعی تحریم‌ها هست.

افول قدرت آمریکا و شکست جریان تحریف

انبارلویی بیا بیان اینکه متأسفانه عده‌ای در داخل همان مطالب و تحلیل‌های جریان تحریف خارجی را تکرار می‌کنند، گفت: البته مردم به خوبی این مشابهت‌های تحلیلی را می‌فهمند و لذا به این نوع تبلیغات و تحلیل‌ها اعتنا نمی‌کنند. دلیل هوشمندی و آگاهی مردم نیز، مشاهده همین روند پیشرفت و توسعه کشور در 40 سال گذشته به رغم تمامی تحریم‌ها و فشارهای دشمنان است و قطعاً چهل سال آینده نیز توفیق بیشتری را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی ادامه داد: از طرفی به احتمال فراوان یکی دو دهه آینده دهه سقوط امپراتوری غرب از جمله آمریکاست. تظاهرات گسترده ضد نژادپرستی در دو ماه اخیر در پنجاه ایالت آمریکا، آتش‌زدن پرچم آمریکا و سرنگون کردن نمادهای نژادپرستی از سوی معترضان یک اتفاق عادی نیست، بلکه نشانه‌های افول و سقوط قدرت آمریکاست. لذا با کنار هم گذاشتن مجموعه این اتفاقات می‌توان به این نتیجه رسید که جریان تحریف داخلی و خارجی به دلیل ضعف و افول منشأ اصلی جریان تحریم، آمریکا در تحقق اهداف جریان تحریم و فشار موفق نمی‌شود.

تاکتیک جریان تحریف

انبارلویی درباره القای راهکار نگاه به بیرون و ناامید کردن مردم به مثابه مهم‌ترین برنامه جریان تحریف برای به موفقیت رساندن جریان تحریم و فشار حداکثری گفت: کار جریان تحریف این است که آدرس غلط بدهد و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های درونی داخلی را کوچک و مشکلات پیش رو را بزرگ‌نمایی کند، در حالی که ایران با وجود جمعیت 80 میلیونی و بیش از یک میلیون کیلومتر مربع وسعت و برخورداری از تنوع آب و هوایی و اقلیمی، علی‌رغم تحریم و فشار هیچ‌گاه با کمبود کالای اساسی و مواد غذایی مواجه نشده و حتی در صورت عادی بودن شرایط قادر است که امنیت غذایی جمعیتی در حدود 300 میلیون نفر را تأمین کند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه تصریح کرد: در واقع علی‌رغم همه فشارها در چهل سال گذشته حتی در دوران جنگ تحمیلی، یک لحظه بازار ما در سراسر کشور معطل یک کالا نبوده است، چون کالاها یا اغلب در داخل تولید می‌شود یا بخش دولتی یا خصوصی از طریق کشورهای همسایه توانسته مشکل کمبود احتمالی کالا را برطرف کند. لذا تحریم اقتصادی هیچ‌گاه نمی‌تواند به قحطی و کمبود اساسی کالا یا ورشکستگی دولت و حاکمیت منجر شود، زیرا خطوط اصلی حرکت کشور برای پیشرفت و توسعه از طریق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب مشخص شده است.

انبارلویی با بیان اینکه مردم ایران هم در طی این سال‌ها به خوبی راهکار مقابله با دو جریان تحریم و تحریف را آموخته‌اند، گفت: نمونه بارز آن اوج‌گیری و تشدید تحریم‌ها پس از فتنه 88 با هدف براندازی جمهوری اسلامی بود که به هیچ نتیجه‌ای نرسید. ایران کشوری با قدمت بیش از 7 هزار سال است و قدرت نظامی امروز ایران به اندازه‌ای رسیده که آمریکا جرئت تعرض به کشور را ندارد. جمهوری اسلامی ایران امروز به لحاظ بازدارندگی و حتی اقدام پیش دستانه به قدرت برتر منطقه تبدیل شده، لذا آمریکایی‌ها در حوزه نظامی در مقابل ایران حرفی برای گفتن ندارند و لذا تمرکز صد درصدی خود را بر تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی و سیاسی گذاشته‌اند که این هم با سد آگاهی و بصیرت مردم مواجه شده و به اهداف مد نظر خود نرسیده و نخواهد رسید.

انتهای پیام
captcha