فعالیت رسانه‌ای در راه اسلام نوعی جهاد است
کد خبر: 3913538
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۵
مولوی عبدالحمید:

فعالیت رسانه‌ای در راه اسلام نوعی جهاد است

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: در دنیای امروز که رسانه می‌تواند جریان‌سازی کرده و افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهد، فعالیت رسانه‌ای، چه به‌صورت آنلاین و چه مطبوعاتی، نوعی جهاد محسوب می‌شود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان شب گذشته، 8 مردادماه در جمع فعالان رسانه‌ای اهل سنت این شهرستان گفت: امروز عصر اطلاعات و ارتباطات است و هیچکس نمی‌تواند قدرت رسانه را انکار کند؛ کسانی که از طریق رسانه به اسلام خدمت می‌کنند، بدانند که کارشان بسیار ارزشمند است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: در دنیای امروز که رسانه می‌تواند جریان‌سازی کرده و افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهد، فعالیت رسانه‌ای، چه به‌صورت آنلاین و چه مطبوعاتی، نوعی جهاد محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: فعالان رسانه‌ای حوزه فعالیت خود را محدود نکنند؛ اسلام دینی گسترده و فراگیر است که دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است؛ رسالت رسول‌الله(ص) نیز جهانی بود و آن حضرت برای هدایت تمام بشریت مبعوث شدند، لذا ما هم باید جهانی فکر کنیم و برای اصلاح و هدایت بشریت برنامه‌ریزی کرده و تلاش کنیم.

مولوی عبدالحمید با اشاره به سفر اخیر خود به جمهوری تاتارستان، عطش دینی مردم این مناطق را بسیار بالا عنوان کرد و افزود: ما وظیفه داریم که پیام اسلام را به زبان‌های مختلف به ملت‌های جهان برسانیم و اخبار و مطالب صحیح را در جهان بازتاب دهیم.

وی اظهار کرد: نباید ارزش کار خود را پایین آوریم؛ در دنیای امروز، توجه به مسائل فرهنگی و فعالیت رسانه‌ای مطلوب از امور عمرانی نیز اهمیت بیشتری داشته و حیاتی‌تر است، لذا باید در این زمینه برنامه‌ریزی بیشتری صورت گیرد.

مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان در ادامه با اشاره به اهمیت رسالت علما و فعالان فرهنگی، بیان کرد: هر یک از ما باید به وظیفه دینی خود عمل کنیم؛ امروز وقت خوابیدن و غفلت نیست، باید بیدار بود و جامعه را نسبت به آفات بیدار کرد.

انتهای پیام
captcha