ترویج آموزه‌های قرآنی وظیفه دستگاه‌های اجرایی است
کد خبر: 3912831
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

ترویج آموزه‌های قرآنی وظیفه دستگاه‌های اجرایی است

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآنی در جامعه، به ویژه دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری‌ها یک اصل و وظیفه همگانی است.

ترویج آموزه‌های قرآنی در دستگاه‌های اجرایی یک وظیفه همگانی است

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، مصطفی صالحی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین، در جلسه توسعه فرهنگی قرآنی تصریح کرد: دستیابی به جامعه‌ای که متمسک به قرآن و عترت است در گرو عزم و اراده هماهنگ مدیران برای توسعه و نشر فرهنگ قرآنی و آموزه‌های مرتبط با آن است.

وی منشور توسعه فرهنگ قرآنی را نخستین حرکت و قدم در حوزه قرآن کریم دانست و افزود: برنامه‌ریزی برای طی کردن این مسیر باید به‌گونه‌ای باشد که در آن کلیات ساختار اجرایی، اهداف، سیاست‌ها و راهبردهای توسعه فرهنگ قرآنی به‌طور کامل اجرا شود.

این مسئول امور شهری و شوراها با اشاره به اهمیت توسعه و ارتقاء فرهنگ قرآنی در کلیه سطوح سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مدیریت شهری و روستایی، تصریح کرد: تحقق این موضوع وابسته به عزم، اراده و هماهنگی مدیران شهری و روستایی برای توسعه و ساماندهی فرهنگ و فعالیت‌های قرآنی در شهرها و روستاها است.

به گفته وی، استفاده از تمامی ظرفیت‌ها لازمه این موضوع بوده و باید به خانه‌های قرآنی موجود در حوزه شهرها و روستاها بیش‌ازپیش توجه شود.

صالحی با تأکید ویژه بر اهمیت این موضوع از تمامی مدیران و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا خواست تا از تجربیات خود در این زمینه استفاده کرده و با حداکثر ظرفیت خود در همه زمینه‌ها برای توسعه این فرهنگ استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha