جهاد دانشگاهی در شناسایی نیازهای جامعه نقش مهمی دارد
کد خبر: 3912614
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

جهاد دانشگاهی در شناسایی نیازهای جامعه نقش مهمی دارد

نماینده مردم لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی گفت: نقش جهاد دانشگاهی را در شناسایی نیازهای جامعه مهم تلقی کرد و ادامه داد: نسبت به جهاد دانشگاهی خوش‌بین هستیم و این نهاد در مباحث نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیز ظرفیت‌ و قابلیت‌های زیادی از خود بروز داده است.

حسین بامیری، نماینده مردم لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، تعهد و تخصص نیروهای به‌کار گرفته‌شده در جهاد دانشگاهی را از مزیت‌های شاخص این نهاد برشمرد و اظهار کرد: استخدام و فعالیت نیروهای مقید همواره مورد درخواست و تاکید رهبر انقلاب بوده است که اقدامات مثبت و مناسب این دستگاه گویای به‌کارگیری نیروهای انسانی متعهد و متخصص در مباحث علمی است که خوشبختانه ارزیابی مناسبی می‌توان از جهاد دانشگاهی به نسبت دیگر سازمان‌ها داشت و وجود این شاخص‌ها نشان از برخاسته‌شدن این دستگاه از دل انقلاب است.

نماینده مردم لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی نقش جهاد دانشگاهی را در شناسایی نیازهای جامعه مهم تلقی کرد و ادامه داد: نسبت به جهاد دانشگاهی خوش‌بین هستیم و این نهاد در مباحث نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیز ظرفیت‌ و قابلیت‌های زیادی از خود بروز داده است.

وی ورود جهاد دانشگاهی به مباحث دانش‌بنیان و کارآفرینی را قابل ستایش عنوان کرد و افزود: با افزایش ارتباط میان دانشگاه‌ها و جهاد دانشگاهی، دانشجویان می‌توانند از مهارت‌های جهاد دانشگاهی به‌منظور آمادگی برای ورود به بازار کار استفاده کنند.

بامیری اطمینان و اعتماد مردم نسبت به جهاد دانشگاهی را از مولفه‌های مثبت این نهاد دانست و اضافه کرد: اثربخشی پتانسیل‌های جهاد دانشگاهی در زندگی مردم مشهود است و لازم است اقدامات موثر آن بیشتر به گوش مردم برسد.

وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی بهره برد، اضافه کرد: آموزش‌هایی که در جهاد دانشگاهی ارائه می‌شوند، مهارتی، کاربردی و در قالب آموزش‌های رسمی هستند.

این نماینده مجلس بیشترین نمود فعالیت‌های جهاد دانشگاهی را در بخش‌های آموزشی و پژوهشی عنوان و اظهار کرد: در سال‌های اخیر گسترش و تنوع مباحث آموزشی بسیار مناسب بوده و لازم است هر استان با توجه به امکانات و ظرفیت‌های مختص خود گستردگی خدمات را افزایش دهد.

انتهای پیام
captcha