مربیان مجرب قرآن تمایلی برای حضور در شهرستان‌ها ندارند
کد خبر: 3910847
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸

مربیان مجرب قرآن تمایلی برای حضور در شهرستان‌ها ندارند

قاری قرآن کریم، نبود مربیان مجرب را یکی از مشکلات و کمبودهای بچه‌های شهرستان ذکر کرد و گفت: مربیانی که در تبریز و در مؤسسات قرآنی به آموزش مشغول هستند متأسفانه تمایلی برای حضور و رفت و آمد در شهرستان‌ها ندارند، در حالی که در شهرستان‌ها ظرفیت‌های بسیار زیادی برای حفظ قرآن کریم وجود دارد،

گسترش فرهنگ قرآنی از راه‌های برخورد با هجمه‌های فرهنگی استعلی عباسپور، قاری 18 ساله قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: از 10 سالگی شروع به یادگیری قرآن کرده‌ام و کلاس‌های صوت و لحن، تجوید و تجوید پیشرفته را نزد استاد محمد جباری گذرانده‌ام و الان در گروه تواشیح و مدیحه سرایی هم فعالیت می‌کنم.

موفقیت در درسها و فعالیت‌های غیر درسی را مدیون قرآن هستم

وی با بیان اینکه موفقیت در درسها و تمام فعالیت‌های غیر درسی را مدیون قرآن هستم، افزود: قرآن مسیر درست زندگی را به من آموخت و باعث شد که با دوستان خوبی آشنا شوم و نزد معلمان در مدرسه و نزد دوستان و آشنایان مورد تحسین و احترام فراوان قرار بگیرم و موفقیت‌های زیادی را کسب نمایم.

عباسپور، با تاکید بر اینکه باید هر روز قرآن تلاوت شود گفت: در طول 24 ساعت روز باید زمانی هر چند اندک برای قرآن خواندن اختصاص دهیم. اگر حداقل روزی 10 آیه و یا یک صفحه با تدبیر در معانی تلاوت شود بسیاری از مشکلات جوانان رفع می‌شود و جوانان صراط مستقیم را در زندگی خود پیدا خواهند کرد.

قرآن سراسر نور، هدایت، لطف و شفا

این قاری نوجوان قرآنبا اشاره به اینکه قرآن سراسر نور، هدایت، لطف و شفا است، اظهار کرد: به هم نسل‌های خودم توصیه می‌کنم هیچ گاه از قرآن دور نشوند. با خواندن قرآن به خدا نزدیکتر می‌شوند و حتما قرآن را با ترتیل بخوانند چرا که پیامبر اکرم (ص) فرموده اند: «و رتّل القرآن ترتیلاً»

وی، با اشاره به اینکه برخی از خانواده‌ها بر این عقیده هستند که قرآن خواندن باعث تضعیف درسی فرزندانشان می‌شود، اظهار کرد: این یک تفکر بسیار اشتباهی است در حالی که اگر به افرادی که در وادی قرآن قرار گرفته‌اند توجه شود خواهید دید که این افراد علاوه بر قرآن در زمینه‌های دیگر شغلی، خانوادگی و سایر مسائل پیشرفت چشم‌گیری داشته‌اند و اکثرا جزء افراد صاحب‌نام در مملکت هستند.

نبود مربیان مجرب از مشکلات شهرستان‌ها

عباسپور، نبود مربیان مجرب را یکی از مشکلات و کمبودهای بچه‌های شهرستان ذکر کرد و گفت: مربیانی که در تبریز و در مؤسسات قرآنی به آموزش مشغول هستند متأسفانه تمایلی برای حضور و رفت و آمد در شهرستان‌ها ندارند، در حالی که در شهرستان‌ها ظرفیت‌های بسیار زیادی برای حفظ قرآن کریم وجود دارد، به نظر می رسد مؤسسات قرآنی و دارالقرآن‌هایی که زیر نظر اداره اداره‌کل فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند باید اهمیت بیشتری به برگزاری کلاس‌های قرآنی در ابعاد مختلف داشته باشند.

این قاری قرآن، برگزار نشدن کلاس‌های مداوم قرآن را یکی از مهم‌ترین کمبودهای شهرستان‌ها اعلام کرد و افزود: گاهی اوقات کلاس‌های آموزشی یک ماه برگزار می‌شود و چند ماه تعطیل است به طوری که علاقه‌مندانی هم که با شور و علاقه می‌آیند با برگزاری نامنظم کلاس‌ها پراکنده می‌شوند و دیگر کلاس‌ها از هم گسیخته می‌شود و این ناشی از حضور نامنظم مربیان است؛ چرا که مربیان علاقه‌ای به حضور در شهرستان‌ها و مخصوصاً مناطق روستایی ندارند و در حال حاضر هم با وجود شیوع ویروس کرونا قرآن آموزان در مناطق محروم و شهرستان‌ها با مشکلات فروانی مواجه هستند.

گسترش فرهنگ قرآنی از راه‌های برخورد با هجمه‌های فرهنگی

وی با بیان اینکه مسئولان به هجمه‌های فرهنگی میان نوجوانان و جوانان تأکید می‌کنند، ادامه داد: گسترش فرهنگ قرآنی یکی از راه‌های برخورد با این هجمه‌های فرهنگی است در حالی که مسئولان استانی و کشوری از همه تریبون‌ها اعلام می‌کنند باید با هجمه‌های فرهنگی دشمنان علیه جوانان مقابله کرد ولی از توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات قرآنی بین جوانان خبری نیست.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۲/۲۴ - ۰۸:۴۱
0
0
سلام, احسنتم خیلی درست و بجا بود.در پناه قرآن
captcha