خسارت ۵۰ میلیون تومانی مؤسسه قرآنی «اسراء» اسفراین
کد خبر: 3910692
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

خسارت ۵۰ میلیون تومانی مؤسسه قرآنی «اسراء» اسفراین

مدیر مؤسسه قرآنی «اسراء» اسفراین از خسارت ۵۰ میلیونی این مؤسسه پس از شیوع کرونا خبر داد.

خسارت 50 میلیون تومانی مؤسسه قرآنی اسراء اسفراینحجت‌الاسلام جعفر فرخ‌نژاد، مدیر مؤسسه قرآنی اسراء اسفراین، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به ریزش 70 درصدی قرآن‌آموزان در سال جاری، اظهار کرد: بسیاری از کلاس‌های تابستانی تعطیل شدند و از همین جهت خسارت حدود 50 میلیون تومانی را به این مؤسسه شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته تعداد قرآن‌آموزان این مؤسسه بیش از 200 نفر بود، اما در حال حاضر حدود 30 قرآن‌آموز از کلاس‌ها استفاده می‌کنند.

فرخ‌نژاد با بیان اینکه زیرساخت لازم برای فضای مجازی در حوزه آموزه‌های قرآنی وجود نداشته، اضافه کرد: برخی افراد پس از بازگشایی مؤسسات باز هم به علت نگرانی که برای شیوع کرونا داشتند، در کلاس‌ها حضور پیدا نمی‌کردند از طرفی مشکلات اینترنتی و دسترسی به شبکه‌های اجتماعی نیز برای تمام افراد امکان‌پذیر نبود.

وی تصریح کرد: کیفیت کلاس‌های قرآنی نیز در این مدت کاهش یافته است و به طور قطع در حوزه قرائت و حفظ قرآن تاثیر آموزش‌های چهره به چهره بیشتر است و کلاس‌های آنلاین پاسخگو نخواهند بود. 60 درصد از قرآن‌آموزان این مؤسسه را دختران و 40 درصد را پسران تشکیل می‌دهند و در مباحث قرآنی همیشه استقبال دختران از پسران بیشتر بوده است.

فرخ‌نژاد با تأکید براینکه متأسفانه ابزار تشویقی مناسبی برای قرآن‌آموزان در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: برنامه‌های تلویزیونی مانند عصرجدید و... نیاز است که در حوزه‌های قرآنی وجود داشته باشد و قرآن‌آموزان انگیزه لازم برای فعالیت‌های جدی داشته باشند اما جای خالی اینگونه برنامه‌ها در حوزه‌های قرآنی خالی است. افرادی که وارد دانشگاه‌ها می‌شوند حدود 90 درصد آنان با آموزه‌های قرآنی آشنایی ندارند و این به عنوان یک ضعف و چالش در کشور ما شناخته می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: اگر برنامه‌های منسجم در حوزه فعالیت‌های قرآنی وجود داشته باشد و تنها یک درصد از درآمدهای شهرداری به فعالیت‌های قرآنی اختصاص یابد به طور قطع اقدامات مؤثری می‌توان انجام داد.

انتهای پیام
captcha