اجرای طرح «یاریگران زندگی» در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز
کد خبر: 3908579
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

اجرای طرح «یاریگران زندگی» در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد البرز گفت: طرح «یاریگران زندگی» با هدف پیشگیری از آسیب اجتماعی اعتیاد در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اجرا می‌شود.

اجرای طرح «یاریگران زندگی» در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز

حجت الاسلام کاظم شکری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: طرح «یاریگران زندگی» به منظور تربیت مربیان آموزش‌دیده و ارتقای سطح دانش و آگاهی اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به منظور پیشگیری از مصرف مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان درحال اجراست.
وی افزود: این طرح به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، ارشاد و ستاد مبارزه با موادمخدر با متولی‌گری البرز و با شعار «یاریگر هم باشیم» به منظور آگاه‌سازی و افزایش رفتارهای سالم در جمعیت عمومی کشور و گفتمان‌سازی اجتماعی در حوزه پیگیری از پیشگیری اولیه از اعتیاد، گسترش فعالیت‌های داوطلبانه، مشارکت‌های مردمی و اجتماع‌محور با محوریت مسجد در حوزه پیگیری از پیشگیری اولیه از اعتیاد در 50 مسجد کشور برگزارمی‌شود.
وی با اشاره به فعالیت 600 کانون فرهنگی هنری در مناطق شهری و روستایی البرز، عنوان کرد: این تعداد کانون به عنوان شبکه گسترده فرهنگی و مذهبی پذیرای جوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستند.
شکری با اشاره به اینکه فاز اول این طرح با تشکیل 250 کلاس 10 نفره برگزار می‌شود، بیان کرد: با توجه به وضعیت شیوع کرونا در کشور 70 درصد کلاس‌ها تاکنون به صورت مجازی برگزار شده است.
این مسئول تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره، گواهینامه مربیگری از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور دریافت خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: عضویت در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و فعالیت در سامانه «بچه‌های مسجد» یکی از شرایط مهم برای شرکت در طرح تربیت مربی «یاریگران زندگی» است.

انتهای پیام
captcha