اجرای طرح «یاریگران زندگی» در ۹۰۰ مدرسه آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3906294
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۴

اجرای طرح «یاریگران زندگی» در ۹۰۰ مدرسه آذربایجان‌غربی

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: اجرای طرح «یاریگران زندگی» در ۹۰۰ مدرسه استان از سال گذشته آغاز و همچنان ادامه دارد.

اجرای طرح یاریگران زندگی در ۹۰۰ مدرسهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، مسعود خرم‌نیا، فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی، روز گذشته، دوم تیر ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ۱۵ تن و ۹۹۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط فرماندهی نیروی انتظامی، مرزبانی، وزارت اطلاعات، سپاه پاسدارن، پلیس فرودگاه‌ها و پلیس گمرک، اداره کل زندان‌ها در سال گذشته در استان کشف و ضبط شده است.

وی افزود: مواد مخدر یکی از آسیب‌های بسیار مهم اجتماعی است که موجب از هم‌پاشی خانواده‌ها و به  وجود آمدن مشکلات فراوانی در جامعه می‌شود و مبارزه با آن از وظایف اصلی نیروهای مسلح و مسئولان است.

سردار خرم‌نیا بیان کرد: فرماندهی نیروی انتظامی در سال گذشته ۹ تن، مرزبانی بیش از یک تن، وزارت اطلاعات بیش از ۴ تن، سپاه پاسداران ۵۶۹ کیلوگرم، پلیس گمرک ۳۰۶ کیلوگرم و اداره‌کل زندان‌ها  ۳ کیلوگرم  مواد مخدر کشف و ضبط  کرده‌اند.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ در امر مبارزه با مواد مخدر، کشفیات و دستگیری قاچاقچیان شهید و جانبازی در بین نیروهای انتظامی وجود نداشته است و امر دستگیری کاملا به‌ صورت علمی و برنامه‌ریزی شده صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: اجرای  طرح یاری‌گران زندگی در ۹۰۰ مدرسه با همکاری ۲۵۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف در راستای فرهنگ‌سازی چگونگی مقابله با مصرف مواد مخدر در ۱۷ شهرستان از آذر ماه سال گذشته آغاز شده است که به دلیل شیوع بیماری کرونا این طرح در حال حاضر متوقف شده و ادامه آموزش در شبکه شاد پیگیری خواهد شد. سال گذشته ۶۵۱ قاچاقچی، ۲۹۹ توزیع‌کننده مواد مخدر در استان دستگیر شده و در سال جاری نیز ۱۷۸ نفر قاچاقچی و ۶۲۴ نفر توزیع کننده دستگیر شده‌اند.

فرمانده ‌انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: ۶۴۶ معتاد در ۳ ماهه اول ۹۹ در کمپ‌ها اسکان یافته‌اند و در این ایام ۶۴۶ نفر معتاد از سطح معابر جمع‌آوری ،قرنطینه و مورد تست قرار گرفته‌اند که افراد مبتلا به بیماری کرونا به کمپ‌ مخصوص درمان بیماری منتقل و بقیه به کمپ نگهداری منتقل شده‌اند.

وی افزود: با فرهنگ‌سازی، تعلیم و تربیت و افزایش آگاهی جامعه نسبت به مضرات و آسیب‌های مواد مخدر می‌توان صدمات ناشی از آن را کاهش داد و خانواده و جوانان را از این آسیب به دور نگه‌ داشت.

انتهای پیام
captcha