تبلیغ در عرصه جهانی؛ رسالت جدید سازمان تبلیغات اسلامی
کد خبر: 3906099
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱

تبلیغ در عرصه جهانی؛ رسالت جدید سازمان تبلیغات اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: اگر قرار است فرهنگ رشد کند و رسالت جهانی تبلیغ به بهترین نحو انجام شود، می‌توانیم علاوه‌بر اسلامی کردن عملکرد، از گروه‌های جهادی حمایت کنیم. سازمان تبلیغات اسلامی رسالت اجتماعی را عهده‌دار شده و رویکرد خود را تبلیغ در عرصه جهانی قرار داده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی امروز، اول تیرماه در همایش گام دوم تبلیغ و تقدیر از عرصه‌های تبلیغ اجتماعی و جهاد ولایت که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، گفت: سالروز تأسیس تبلیغات اسلامی از سوی حضرت امام‌(ره) از اول تیرماه سال 60 تحت عنوان تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی نامگذاری شده که به همین مناسبت برنامه‌های مختلفی در سطح استان در دست اجراست.

وی با تأکید بر اینکه اسلام به عنوان کامل‌ترین دین باید ترویج پیدا کرده و در سراسر جهان گسترش پیدا کند، اظهار کرد: یکی از رسالت‌‌های مهم تبلیغات اسلامی تبلیغ دین است که این مهم برعهده مبلغان، فعال در سطح مساجد، تشکیلات حاکمیتی، روحانیون و فعالان عرصه فرهنگی و مذهبی است.

حجت‌الاسلام قربان‌پور ضرورت تبلیغ دین برپایه مردمی و عمومی بودن را مورد تأکید قرار داد و گفت: تقویت، انسجام و هم‌افزایی در مباحث تبلیغی می‌تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد و مبلغان می‌توانند سطح دانش خود در رشته‌های مختلف را افزایش دهند تا بتوانند گره‌گشای مشکلات مردم باشند.

وی تلاش در راستای تبیین اسلام ناب، آوردن جریان اسلام ناب در عرصه اجتماع و به‌کارگیری کادر ویژه تخصصی اسلام‌شناس ناب را از مهم‌ترین رسالت‌های تبلیغات اسلامی دانست و ادامه داد: رسالت تبلیغ دین رسالت یک نهاد، لباس و دستگاه نیست و همه مسلمانان باید این مهم را وظیفه خود بدانند.

حجت‌الاسلام قربان‌پور اضافه کرد: تبلیغ دین باید بر اساس مبانی اعتقادی و ارزشی و با بهره‌گیری از آموزه‌های ارزشی قرآن باشد که در این راستا 110 روحانی مستقر، 35 موسسه قرآنی، 180 خانه قرآنی در استان فعالیت دارند. همچنین ایجاد جامعه اسلامی و ساخت تمدن اسلامی از مهم‌ترین خواسته‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از تبلیغات اسلامی در گام دوم انقلاب است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یکی دیگر از رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی را تبلیغ دین به روش سنتی عنوان کرد و گفت: این عبارت حاکی از این است که از امکانات موجود برای تبلیغ دین استفاده شود. از دیرباز تاکنون کارکرد مساجد، هیأت‌های مذهبی و ذاکرین اهل بیت(ع) در تبلیغ دین مرسوم بوده است. روحانیون از نقش مهمی در تبلیغ دین برخوردار هستند و باید در این حوزه همکاری ویژه‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام قربان‌پور دلیل استفاده از روحانیون مستقر را این چنین بیان کرد: روحانیون مستقر با حکم تشکیلاتی سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان امامان روستا در مناطق روستا انتخاب شدند. ائمه جماعات در شهرها حضور دارند و سازمان تبلیغات یک بخشی از آنان را امام محله نامید به طوری که با همکاری وزارت کشور در پایگاه‌های اجتماعی مناطق حاشیه‌نشین خدماتی انجام می‌دهند.

به‌گفته وی یکی از رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی، تبیین مبانی اعتقادی و ارزشی با استفاده از جریان‌های اصول ارزشی قرآنی است، خوشبختانه در این زمینه تمامی فعالیت‌ها و خدمات قرآنی بر محور کلام وحی انجام می‌شود. برخوردار بودن سازمان تبلیغات اسلامی از دارالقرآن به ترویج و توسعه فرهنگ قرآن کمک می‌کند.

این مقام مسئول با تأکید براینکه فضای مجازی و وب فرصت‌های متفاوتی را برای فعالیت‌های قرآنی و تبلیغی به وجود آورده است، اظهار کرد: پس از پشت سر گذاشتن چهل سالگی انقلاب، بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری محور است و طبق منویات معظم‌له قرار شد کار تبلیغی با حرکتی نوین انجام شود.

وی بیان کرد: امروزه برای انجام کار تبلیغی به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های جدیدتری نیاز داریم و این اصل وابسته به شرایطی است که مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب تبیین فرمودند، به طوری که جامعه بر مبنای حاکمیت دینی جامعه اسلامی و دینی ساخته شود.

حجت‌الاسلام قربان‌پور تأکید کرد: اگر قرار است فرهنگ رشد کند و تبلیغ، رسالتش جهانی و به بهترین نحو کار اسلامی انجام شود، می‌توانیم عملکرد را اسلامی کرده و از گروه‌های جهادی انقلابی و اسلامی حمایت کنیم. سازمان تبلیغات اسلامی رسالت اجتماعی را عهده‌دار شده و رویکرد را تبلیغ در عرصه جهانی قرار داده است.

انتهای پیام
captcha