‌مردمی‌سازی تبلیغ دین در گام دوم انقلاب
کد خبر: 3905928
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱

‌مردمی‌سازی تبلیغ دین در گام دوم انقلاب

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به ضرورت مردمی‌سازی تبلیغ دین در گام دوم انقلاب، گفت: باید شرایطی ایجاد کنیم تا همه مردم برای رفع موانع پیش روی تبلیغ احساس تکلیف کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان در گفت‌و‌گو با ایکنا، ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که همگام با رشد و سازندگی کشور به ذهن می‌آید تحول تبلیغ بوده و در گام دوم انقلاب نیاز است نسبت به تبلیغ نگاه جامعی داشته باشیم.

وی افزود: از شرایط حادی که در آن قرار داریم باید بیرون بیاییم و وضعیت تبلیغ را تحول ببخشیم و این ضرورتی اجتناب‌ناپذیر و نیاز اساسی جامعه است. در چله اول انقلاب اقدامات خوبی در حوزه تبلیغ صورت گرفت اما امروزه با توجه به ناهنجاری‌های اجتماعی و بسیاری از مسائل دیگر نیاز به تحول در این عرصه داریم، ازاین‌رو در دوره جدید همه در تلاش هستیم وضعیت تبلیغی را سامان بخشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: در گام دوم انقلاب نیاز است با حرکت جدی‌تری موانع و چالش‌ها را شناسایی کرده و برای برون‌رفت از آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم. در گام دوم تبلیغ باید چند مسئله مهم را مدنظر بگیریم، در ابتدا باید نگرش جدیدتری نسبت به منابع انسانی تبلیغ پیدا کنیم.

انصاری‌راد اضافه کرد: باید برنامه‌های آموزشی عمومی و تخصصی مؤثر و متناسب با نیازهای جامعه برنامه‌ریزی کنیم‌ که این امر نیاز به همکاری تمامی نهادهای دینی و فرهنگی دارد تا آموزش‌ها به‌صورت مدون برگزار شود، خروجی مؤثری داشته و تنها برای رفع تکلیف نباشد.

وی گفت: بازسازی نقش محوری مسجد از مسائل مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه مسجد اساس حرکت، رشد و تعالی است و هر نوع حرکت اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی مستلزم فعال بودن مساجد در شهرها و محلات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: تقویت شبکه گروه‌های جهادی تبلیغی از مسائل مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ چراکه اثربخشی گروه‌های جهادی تبلیغی بسیار زیاد است، از این‌رو باید گام‌های مؤثری در این زمینه برداریم.

انصاری‌راد با اشاره به اینکه از لوازم دیگر تحول تبلیغ، بهره‌گیری از ظرفیت مبلغان متخصص و شاخص است، افزود: با توجه به اینکه این عزیزان توان بیان احکام را به‌صورت تخصصی دارند، باید استفاده بیشتری از ظرفیت آن‌ها صورت بگیرد.

وی ادامه داد: همچنین ما نیاز به مردمی‌سازی تبلیغ داریم، باید شرایطی ایجاد کنیم تا همه برای رفع موانع پیش روی تبلیغ احساس تکلیف کنند، هر فرد باید احساس وظیفه کند که اگر حتی نمی‌تواند به‌صورت تخصصی تبلیغ کند اما در جهت رفع موانع مشارکت داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: محتوامحوری در تبلیغ بسیار مهم است و باید محتوایی که نیاز روز جامعه است تولید شود. اگر احساس می‌کنیم در جایی کمبودهای دینی و معرفتی وجود دارد، برای تولید محتوای مربوطه تلاش کنیم.

انصاری‌راد تصریح کرد: باید به‌دنبال اثربخشی تبلیغ باشیم تا خروجی خوبی داشته باشد، زمان آزمون‌وخطا گذشته و با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در 40 سال گذاشته باید جبهه فرهنگی ما بتواند پاسخگوی شبهات پیش‌آمده توسط جبهه دشمن باشد.

انتهای پیام
captcha