اعلام برنامه‌های هفته «تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی» در هرمزگان
کد خبر: 3904733
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

اعلام برنامه‌های هفته «تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی» در هرمزگان

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ضمن تشریح برنامه‌های هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، از آن به‌عنوان بهترین فرصت برای معرفی سازمان و فعالیت‌های فرهنگی آن یاد کرد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل این نهاد، روز گذشته، 24 خردادماه در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی و سالروز تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: این نهاد دینی فرهنگی در سال ۱۳۶۰ به فرمان امام خمینی(ره) و بر اساس یک نیاز ملی که خلأ آن محسوس بود، تأسیس شد.

وی از هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی به‌عنوان بهترین فرصت برای معرفی سازمان و فعالیت‌های فرهنگی آن یاد کرد و افزود: برای شناساندن هر چه‌ بهتر فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی در اداره‌کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، برنامه‌های متعددی تدارک دیده شده است.

انصاری‌راد سازمان تبلیغات اسلامی را احیاکننده ارزش‌های دینی و فرهنگی دانست و گفت: این نهاد انقلابی به دلیل برخورداری از ظرفیت‌های مختلف دینی مذهبی، وظایفی همچون مقابله با تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان، احیا و اشاعه معارف و فرهنگ تاریخ اسلام و رفع نیازهای فرهنگی طبقات جامعه به‌ویژه جوانان را به عهده دارد.

وی با اشاره به برکات و دستاوردهای سازمان تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: احیای سنت‌های فراموش‌شده، سازمان‌دهی و ساماندهی تشکل‌های مردمی و ارتقای سطح قرآن‌آموزی مردم از توفیقات مهم این نهاد برگرفته از بطن انقلاب اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به واسپاری امور به بخش مردمی به‌عنوان یکی از رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی، بیان کرد: بهره‌مندی از نظرات و پیشنهاد‌های نخبگان و اندیشمندان از مهم‌ترین رویکرد این نهاد دینی است.

انصاری‌راد ضمن تشریح برنامه‌های هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی، گفت: برگزاری برنامه بزرگداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی هم‌زمان با سراسر کشور، تجلیل از فعالان عرصه تبلیغ فرهنگ دینی، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بندرعباس، نشست با خبرنگاران و برگزاری نشست با مسئولان هیئات مذهبی و مداحان، بانوان فرهیخته عرصه فرهنگ دینی از مهم‌ترین این برنامه‌هاست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان از برگزاری کنگره ملی تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی در سال 1400 خبر داد و بیان کرد: به همین منظور، پیش‌کنگره‌های استانی یا منطقه‌ای و نمایشگاهی با حضور ادارات کل تبلیغات اسلامی کشور نیز برگزار خواهد شد که باید به‌منظور هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این کنگره بکوشیم.

انتهای پیام
captcha