چرا حفظ یک‌ساله قرآن به همه توصیه نمی‌شود
کد خبر: 3891248
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶

چرا حفظ یک‌ساله قرآن به همه توصیه نمی‌شود

سعید حاجیان با انتشار مطلبی به بیان آثار تخریبی حفظ قرآن بدون کارشناسی و خارج شدن از اعتدال پرداخت.

به گزارش ایکنا، سعید حاجیان، قاری و حافظ ممتاز کشورمان، در جدیدترین پست خود که آن را در صفحه اینستاگرام saeedhajian62 منتشر کرده است به پرهیز از ورود به دوره‌های حفظ‌ فشرده و یکساله بدون در نظر گرفتن استعداد، توانایی و نظرات کارشناسانه پرداخته است. در ذیل متن این مطلب منتشر می‌شود.

«مسیر انس با قرآن خیلی مقدس است، اما قطعاً آسیب‌هایی دارد که باید به آنها توجه کنیم. به صرف اینکه مؤسسات قرآنی دوره‌های حفظ یک‌ساله برگزار می‌کنند و روش‌هایی دارند، فرزندان را بدون کارشناسی دقیق و ارزیابی توانایی، راهی آنجا نکنیم.

فرزندان یک سال ترک تحصیل می‌کنند، بدون اینکه والدین بدانند که آیا فرزندشان می‌تواند در این مدت زمان، قرآن را حفظ کند یا خیر؟!

از سوی دیگر این مؤسسات برای برگزاری دوره‌هایشان تبلیغات می‌کنند و عده زیادی هم برای حضور در دوره‌های حفظ یک‌ساله ثبت نام می‌کنند، اما متأسفانه خروجی خطرناکی این مؤسسات دارند(به طوری که تعدادی از شرکت‌کنندگان دوره‌های حفظ یک‌ساله ریزش می‌کنند و متأسفانه برخی از قرآن زده می‌شوند). پس بهتر است هر کاری از راهش انجام شود، همانطور که خداوند فرموده است «وَأْتُوا الْبُيُوتَ مِنْ أَبْوَابِهَا». لذا پیش از حضور در دوره‌های حفظ قرآن به کارشناسان قرآنی مراجعه کنید که آیا می‌توان این کار را انجام داد؟!

معتقدیم انس با قرآن باید باشد و هم آثار و برکات دنیایی دارد و هم برکات اخروی اما از راهش. اگر افراط و تفریط شود، آن تخریب‌ها بر اساس آن اشتباه، متأسفانه غیر قابل جبران است.»

انتهای پیام
captcha