سه اصل بنیادین انقلاب از منظر امام خمینی(ره)
کد خبر: 3876122
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه املش بیان کرد:

سه اصل بنیادین انقلاب از منظر امام خمینی(ره)

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین داود دوستار گفت: تفکیک‌ناپذیری دین از سیاست، وجوب تلاش برای تشکیل حکومت اسلامی و اصل ولایت فقیه به‌عنوان تنها وجه مشروعیت حکومت در عصر غیبت سه اصل بنیادین انقلاب اسلامی از منظر حضرت امام خمینی(ره) بود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ به‌مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر، به‌همت پایگاه مقاومت بسیج شهدای کیاکلایه املش نشست «روشنگری و بصیرت سیاسی» با موضوع «تبیین آرمان‌های والای انقلاب اسلامی»، 13 بهمن‌ماه در مسجد باب‌الحوائج کیاکلایه املش برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین داود دوستار، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه املش در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی، گفت: تفکیک‌ناپذیری دین از سیاست، وجوب تلاش برای تشکیل حکومت اسلامی و اصل ولایت فقیه به‌عنوان تنها وجه مشروعیت حکومت در عصر غیبت سه اصل بنیادین انقلاب اسلامی از منظر حضرت امام خمینی(ره) بود.
وی ادامه داد: اصول اندیشه آرای سیاسی امام راحل را نمی‌توان منحصر به سال ۴۱ و ۴۲ دانست چراکه در سال ۱۳۲۲ ایشان تألیف سیاسی کتابی به نام کشف‌الاسرار را انجام می‌دهد و نخستین بیانیه سیاسی آن حضرت به سال ۱۳۲۳هجری قمری انعکاسی آشکارا از اعتقاد و توجه به همین اصول است.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه املش بیان کرد: همچنین با استناد به آیات قرآن می‌توان گفت که دین از سیاست جدا نیست؛ همان‌طور که امام علی(ع) در حدیثی می‌فرمایند که نیکویی سیاست، سامان زندگی رعیت است یعنی باعث انتظام اموال ایشان می‌شود.
وی با اشاره به آیه شریفه «اَشِدّآءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم» گفت: سیاست امام(ره) و مقام معظم رهبری این است که باید مقابل دشمن مقاومت و ایستادگی کرد. اگر بر آمریکا و اسرائیل سخت نگیریم و آنها را دشمن ندانیم پس دشمن ملت و انقلاب ما چه کسی است.
الیاس عبداله‌پور
انتهای پیام
captcha