کانون‌های تخصصی ویژه طرح «یاریگران زندگی» تشکیل می‎شود
کد خبر: 3865571
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

کانون‌های تخصصی ویژه طرح «یاریگران زندگی» تشکیل می‎شود

گروه اجتماعی ــ سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان از اجرای طرح یاریگران زندگی مدارس حاشیه‌ای استان خبر داد و گفت: قصد داریم کانون‌های مختلف تخصصی را در راستای طرح یاریگران زندگی تشکیل دهیم.

کانون‌های تخصصی ویژه طرح «یاریگران زندگی» تشکیل می‎شودبه گزارش ایکنا از لرستان، محمود آشناگر، سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، امروز شنبه، سی‎ام آذرماه در نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد لرستان که در سالن جلسات بهزیستی برگزار شد، گفت: اعتیاد بحث دستگاه خاصی نیست بلکه وظیفه همه دستگاه‌هاست تا قدمی در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر برداشته شود.

وی در خصوص طرح یاریگران زندگی، با تأکید بر این‌که این طرح با جدیت بیشتری در آینده اجرایی شود، گفت: این طرح قرار است در سه حوزه پیشگیری، درمان و صیانت و حمایت اجتماعی اجرا شود و در حال حاضر این مهم در آموزش و پرورش ـ ۲۰ درصد مدارس حاشیه‌ای و مناطق آلوده استان ـ در حال اجراست و کانون‌های دانش‌آموزی در این راستا تشکیل شده است.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان ادامه داد: اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و کشور در قالب طرح یاریگران زندگی انجام شود.

آشناگر با بیان این‌که مواد مخدر به تمام سطوح جامعه آسیب می‌زند، افزود: طرح یاریگران زندگی در راستای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است و  تا وقتی‌که مبارزه با این پدیده جدی گرفته نشود به نتیجه نمی‌رسد.

وی گفت: قصد داریم کانون‌های مختلف تخصصی در راستای طرح یاریگران زندگی تشکیل دهیم و در این راستا کانون‌های ورزشی یاریگر زندگی، کانون‌های هنرمندان، کانون‌های روستایی، فرهنگیان، دانشگاهیان و ... در راستای پیشگیری و درمان و مبارزه با موادمخدر تعریف شده‌اند.

انتهای پیام
captcha