پوشش 2 میلیون و پانصدهزار نفری برنامه درس‌هایی از قرآن در کل کشور
کد خبر: 3861623
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

پوشش 2 میلیون و پانصدهزار نفری برنامه درس‌هایی از قرآن در کل کشور

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیر مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی گفت: حدود دو میلیون و پانصدهزار دانش‌آموز دوره‌های متوسطه اول و دوم و همچنین، بخشی از دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی تحت پوشش برنامه درس‌هایی از قرآن قرار دارند.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی‌نژاد، مدیر مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی، در ابتدای این دیدار ضمن ابلاغ سلام حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، با اشاره به سابقه حدود 40 سال فعالیت درس‌هایی از قرآن و تعطیل نشدن حتی یک هفته این برنامه گفت: در کل کشور حدود دو میلیون و پانصد هزار دانش‌آموز دوره متوسطه اول و دوم و همچنین، بخشی از دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی تحت پوشش این برنامه هستند که استان قم جزء استان‌های موفق در برنامه درس‌هایی از قرآن است.
وی هدف دیدارهای استانی را قدردانی از زحمات آموزش و پرورش و آشنایی با نقطه‌نظرات مسئولان و مهمتر بررسی آثار تربیتی برنامه به‌ویژه برای دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: در این راستا، آگاهی حجت‌الاسلام قرائتی از میزان تأثیرگذاری درس‌هایی از قرآن بر رفتار و منش دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان اهمیت دارد.
در ادامه، شیخ‌الاسلام، مدیرکل آموزش و پرورش قم نیز با بیان اینکه ارادت خاصی به حجت‌الاسلام قرائتی دارد، گفت: ایشان نعمتی برای کشور بوده و افسوس می‌خوریم جایگزینی برای ایشان وجود ندارد. بسیاری تلاش کردند که همانند ایشان شوند اما متأسفانه این اتفاق نیافتاده است.
وی تصریح کرد: در طول 27 سال سابقه و به ویژه هفت سالی که در آموزش و پرورش حضور داشته‌ایم، همواره در مسائل تربیتی به سخنان حجت‌الاسلام قرائتی رجوع کرده و با جدیت، صحبت‌های ایشان را پیگیری کرده‌ایم.
شیخ‌الاسلام ادامه داد: زمان پخش برنامه درس‌هایی از قرآن، بسیاری از والدین و اولیا به تبع دانش‌آموزان، برنامه درس‌هایی از قرآن را دنبال می‌کنند. بیش از 40 هزار نفر دانش‌آموز شرکت کننده در برنامه درس‌هایی از قرآن وجود دارد که دلیل افزایش این تعداد، ارتباط دانش‌آموزان، والدین، مربیان و مدیران با حجت‌الاسلام قرائتی است. امروز حجت‌الاسلام قرائتی همان نقش مساجد دهه 50 و 60 را به لحاظ تربیتی دارد. ایشان در این مدت در هیچ جریان سیاسی قرار نگرفت . مسیر ایشان مسیر قرآن است.

انتهای پیام
captcha