داشتن فرهنگ، هزینه‌های آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد
کد خبر: 3860751
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹

داشتن فرهنگ، هزینه‌های آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

گروه اجتماعی ــــ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور بابیان اینکه داشتن فرهنگ هزینه‌های آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد، افزود: برای رسیدن به این مهم باید دستگاه‌ها فعالیت‌های خود را به سمت فرهنگ‌سازی سوق دهند.

داشتن فرهنگ، هزینه‌های آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی حوزه‌‌علمیه استان سمنان، حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور شب گذشته 9 آذر در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در استانداری بابیان اینکه اصلاح فرهنگ و به‌ویژه فرهنگ عمومی نیازمند روش درست است، اظهار کرد: فرهنگ یعنی امری تبدیل به هنجار پایدار شود و اگر افرادی این‌ الگوها و هنجارهای پایدار را مطابق با این عنصر فرهنگی عمل نکنند مستحق تنبیه جزایی و یا قضایی خواهند شد.

وی ادامه داد: برای کنار گذاشتن ضد فرهنگ باید یک ‌گفتمان به‌عنوان عناصر فرهنگی قابل‌قبول طرح شود تا بخشی از هویت و تبدیل به یک ارزش شود که در این راستا فرهنگ‌سازی ضد فرهنگ را کنار زده و تبدیل به هنجار خواهد شد که با آسیب زدایی هنجارها، نقش فرهنگ در جامعه استمرار و پایدار می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران‌ کشور، فرهنگ‌سازی را بزرگ‌ترین شاکله یک دستگاه حاکم برشمرد و گفت: در عزاداری سالار شهیدان به یک فرهنگ‌ رسیده‌ایم لذا داشتن فرهنگ، هزینه‌ها را کاهش داده و کمک می‌کند تا خواسته‌های انسان با هزینه اندک محقق شود.

بهجت پور متذکر شد: حوزه‌های علمیه هم می‌توانند ضمن فرهنگ‌سازی، ضد فرهنگ را تبیین‌ کنند تا بتواند به نسل بعد نیز منتقل شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران‌ کشور افزود: خداوند در سوره نساء، نقشی اجتماعی را به زنان داده زیرا  زنان توانایی تبیین هنجارها و معروف‌ها را به‌درستی دارند که در این راستا دوست و دشمن در مسئله زنان متمرکز شدند و دشمن می‌خواهد از طریق زنان دستاوردها را از ملت بگیرد لذا ما باید برای حل مشکلات زنان آن‌ها را به میدان آورده و آنان را به فرجام برسانیم.

بهجت پور با اشاره به اینکه از سهم بانوان در کاهش معضلات اجتماعی نباید غفلت کرد چراکه نقش زنان در قوام و دوام و استحکام خانواده بسیار مهم است، اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران آمادگی دارد تا در طراحی و اجرای روش در فرهنگ‌سازی جامعه در کنار دستگاه‌های فرهنگی نقش‌آفرین باشد و باید این را در نظر داشت که حوزه علمیه دستگاه فرهنگی نیست، بلکه در خدمت نظام قرار دارد و جریان نظام را تقویت می‌کند.

انتهای پیام
captcha