رویکرد دانشگاه‌ها رفع مشکلات صنعت و تولید کشور باشد
کد خبر: 3855652
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
وزیر علوم:

رویکرد دانشگاه‌ها رفع مشکلات صنعت و تولید کشور باشد

گروه سیاست و اقتصاد ــ وزیر علوم با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور که در تحریم امکانات و تجهیزات صنعتی و فناورانه قرار داریم، ظرفیت دانشگاه‌ها سرمایه بزرگ کشور است، گفت: دانشگاهیان و محققین باید فعالیت خود را در جهت رفع مشکلات تولید و صنعت کشور قرار دهند.

رویکرد دانشگاه‌ها رفع مشکلات صنعت و تولید کشور باشد

به گزارش ایکنا از قم، منصور غلامی، وزیر علوم، امروز، 18 آبان در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه قم در جمع خبرنگاران، بیان کرد: هدف سفر امروز به قم، افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه‌های دولتی و نشست با هیئت رییسه دانشگاه‌های قم است که در دانشگاه قم دو مجموعه افتتاح و یک پروژه کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب دانشگاه قم جهت تأمین آب مورد نیاز فضای سبز دانشگاه امروز افتتاح شد که کار بسیار ارزشمندی بود، همچنین مجموعه خوابگاه‌های متأهلی در دانشگاه قم ویژه دانشجویان نخبه و محقق که با کمک خیرین احداث شده بود، مورد افتتاح قرار گرفت و در اختیار محققین متأهلی قرار خواهد گرفت که پروژه‌های تحقیقاتی مورد نیاز استان را به انجام می‌رسانند، بناست این پروژه گسترش پیدا کند که در افزایش رفاه دانشجویان بسیار اثرگذار است.

وزیر علوم بیان کرد: همچنین مجموعه فرهنگی و رفاهی بانوان دانشگاه قم که بناست با کمک خیرین احداث شود، امروز کلنگ‌زنی شد که امیدواریم به زودی این مجموعه به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: استان قم ظرفیت علمی زیادی دارد، این استان یکی از قطب‌های علمی کشور است و تلاش وزارت علوم بر این است که ظرفیت‌های دانشگاهی این استان به فعلیت برسد و در این راستا دانشگاه قم در برنامه‌های ساماندهی آموزش عالی در دستور وزارت علوم قرار دارد.

غلامی بیان کرد: دانشگاه قم به عنوان محوریت آموزش عالی در این استان مورد توجه است و بر همین اساس تمام تلاش این است که این دانشگاه با قوت و قدرت بیشتری رشد و توسعه خود را ادامه دهد.

وی افزود: دانشگاه قم به سمت تبدیل شدن به یک دانشگاه جامع و بزرگ در حال حرکت است و این نیاز به برنامه جامع و دقیق دارد؛ دانشگاه یک ویژگی خاص دارد و آن فضای مجزای آموزشی خواهران است که این ویژگی باعث می‌شود که خانواده‌های زیادی علاقه‌مند به تحصیل فرزندانشان در این دانشگاه باشند.

غلامی تأکید کرد: به‌جای این که دو دانشگاه تک جنسیتی جدا داشته باشیم، با تلاش مدیران این دانشگاه، شاهد فضای مجزای آموزشی و درعین حال استفاده مشترک دانشجویان از امکانات و تجهیزات هستیم که بسیار ارزشمند است و به عنوان یک دانشگاه با مدل متناسب با دیدگاه‌های اسلامی اداره می‌شود و در جهت تقویت این دانشگاه تلاش خواهد شد.

وی با تأکید بر تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت، اضافه کرد: در شرایط فعلی کشور که در تحریم امکانات و تجهیزات صنعتی و فناورانه قرار داریم، ظرفیت دانشگاه‌ها سرمایه بزرگ کشور است و تلاش بر این است که در بخش‌های اجرایی و صنعتی از این ظرفیت استفاده شود و همچنین دانشگاهیان و محققین باید فعالیت خود را در جهت رفع مشکلات تولید و صنعت کشور قرار دهند.

وزیر علوم اظهار کرد: رویکرد ارتباط صنعت و دانشگاه در چندسال اخیر بسیار مؤثر و مفید بوده است و هر روزه شاهد این هستیم که دانشگاه‌های کشور مسئله و مشکلی را از بخش تولید و صنعت حل کرده است، حل مشکلات صنعت و تولید کشور از سوی دانشگاهیان رویکرد جدی آموزش عالی کشور است که در همین راستا مشوق‌هایی برای دانشگاهیان تدوین شده است که امیدواریم اثربخش باشد.

 

انتهای پیام
captcha