انجام کار خیر در راه خدا هنر می‌خواهد
کد خبر: 3854850
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
معاون فرهنگی اوقاف خراسان رضوی:

انجام کار خیر در راه خدا هنر می‌خواهد

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام جمال ایزدی با اشاره به آیات سوره مبارکه «عصر» اظهار کرد: عمل صالح در دنیا زیاد است، اما انسان باید اولویت‌ها را بشناسد؛ انجام کارهای خیرخواهانه در راه خدا هنر می‌خواهد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ همایش «یاوران وقف» با حضور ائمه جمعه، رؤسای ادارات، واقفان و خیران نیک‌اندیش، متولیان و امینان موقوفات، هیئت امنای مساجد و حسینیه‌های شهرستان طرقبه شاندیز، ۱۳ آبان‌ماه همزمان با آخرین روز از دهه وقف، در جوار آستان ملکوتی امامزادگان یاسر و ناصر(ع) برگزار شد.
حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی ــ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی، در این همایش بیان کرد: اصحاب وقف کسانی هستند که از مال خود در راه خدا سرمایه‌گذاری کردند،  متولیان امور موقوفات نیز در امر اجرای امینانه نیات واقفان زحمت می‌کشند، علما و روحانیون معزز نیز با ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه و مسئولان نیز با همکاری با نهادهای وقف در این راه سهیم هستند و همه اینها از برکات و آثار وقف در جامعه است.
وی تصریح کرد: انسان با استفاده از مال خود در راه درست می‌تواند زمینه سعادت دنیوی و اخروی خود را فراهم کند که در این مورد واقفان خیراندیش با وقف مال خود، بهترین بهره را در دنیا و آخرت دارند.
معاون فرهنگی ــ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی با اشاره به ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف، تأکید کرد: باید زمینه بهتر و بیشتری جهت وقف در جامعه ایجاد شود و اگر مردم اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش را ببینند و آثار و برکات وقف را بدانند، یکی از تأثیرگذارترین راه‌های ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف است.
وی افزود: در جامعه به نوعی همه از خدمات وقف و آثار آن بهره‌مند هستند؛ وجود مدارس، درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها، حسینیه‌ها، مساجد و تکایا، پل‌ها، جاده‌ها، مراسم‌های مذهبی همراه با اطعام متبرک همه و همه از برکات وقف است که عموم افراد جامعه از آن بهره‌مند می‌شوند.
ایزدی با اشاره به آیات سوره مبارکه «عصر» اظهار کرد: عمل صالح در دنیا زیاد است، اما انسان باید اولویت‌ها را بشناسد؛ انجام کارهای خیرخواهانه در راه خدا نوعی هنر می‌خواهد.
وی یادآور شد: این هنر ارزشمندی است که انسان با خدمات مالی و هزینه در راه خدا برای همیشه نام خود را ماندگار کند و انجام وقف نمونه بارز، ماندگاری نام واقف نیک‌اندیش و هزینه ارزشمند مال و اموال در راه خداست‌.
در ادامه مراسم نیز حجت‌الاسلام صادقی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان طرقبه شاندیز بیان کرد: وقف، چشمه همیشه جاری و صدقه جاریه است که انسان واقف بعد از مرگ نیز پرونده اعمالش باز است و از ثواب و پاداش الهی بهره‌مند است.
وی با اشاره به موقوفات شهرستان طرقبه شاندیز تصریح کرد: موقوفه «عبدالله رضوی» یکی از موقوفات شاخص خراسان رضوی و شهرستان است که در بحث رونق تولید داخلی، اشتغال‌زایی، آموزش، خدمات درمانی و پزشکی، و تعزیه‌داری امام حسین(ع) و اطعام بیش از ۱۴ هزار نفر در ظهر عاشورا، ایجاد نیروگاه تولید برق خورشیدی، کشاورزی و زمینه‌های مختلف دیگر فعال است و جمع کثیری از خدمات و برکات این موقوفه بهره‌مند می‌شوند.
حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به موقوفه شاخص قرآنی «محمد ناصرخان ظهیرالدوله» در شهرستان  تأکید کرد: از خدمات و برکات این موقوفه نیز اقدامات فرهنگی و قرآنی ارزشمندی تاکنون صورت گرفته که آثار و برکات این موقوفه نیز در رونق و پیشرفت شهرستان طرقبه شاندیز مؤثر بوده است.
اجرای گروه سرود نوجوانان «آوای انتظار» و پخش کلیپ تصویری موقوفات از جمله برنامه‌های این همایش بود. همچنین در پایان از ۴۰ نفر از متولیان وقف، امینان موقوفات، واقفان خیراندیش، اعضای هیئت امنای مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و فعالان عرصه وقف شهرستان، مسئولان و رؤسای اداراتی که در زمینه وقف و امور موقوفات با اداره اوقاف این شهرستان همکاری داشتند و تعداد ۷۰ نفر از مدعوین در این همایش از سوی اداره اوقاف و امور خیریه طرقبه شاندیز تقدیر شد.
اعظم دوست‌حصار
انتهای پیام
captcha