آغاز همایش سالیانه «یاوران وقف»/ قدمت 700 ساله وقف در فارس
کد خبر: 3854200
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

آغاز همایش سالیانه «یاوران وقف»/ قدمت 700 ساله وقف در فارس

گروه اجتماعی ـ همزمان با دهه وقف، همایش سالیانه «یاوران» به منظور تجلیل از واقفان و اصحاب رسانه استان فارس در حرم امامزاده اسماعیل(ع) فسا آغاز شد.

به گزارش ایکنا از فارس، همایش سالیانه «یاوران وقف» که به منظور تجلیل از واقفان و اصحاب رسانه استان فارس در دهه وقف دقایقی پیش در حرم امامزاده اسماعیل(ع) فسا آغاز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در این مراسم گفت: استان فارس به فرمایش مقام معظم رهبری در همه جهات در قله قرار دارد از جمله در بحث خیران و واقفان.

وی با بیان اینکه وقف سابقه بسیار زیادی در استان فارس دارد، افزود: اولین وقفی که در استان فارس رقم خورده است مربوط به 700 سال پیش بوده است البته مسلماً قبل از ان هم وقف بوده اما علنی نشده است.

موسوی اظهار کرد: واقفان استان فارس در هر جایی که احساس کردند می‌توانند نیازی از نیازمندی‌های جامعه را برطرف کنند ورود پیدا کردند از جمله در بحث بهداشت و درمان به عنوان مثال امروز نام نمازی به دلیل خدمات گسترده‌ای که به بیماران می‌دهد در دنیا ماندگار است.

الیاس رضایی، معاون بهره‌وری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس در این مراسم گفت: حرم امامزاده اسماعیل(ع) یکی از بزرگ‌ترین مراکز گردشگری و خدماتی و زیارتی است.
وی با بیان اینکه در این مراسم از 120 نفر از فعالان حوزه وقف تجلیل می‌شوند، افزود: در استان فارس بیش از 40 هزار نفر هیئت امنای بقاع متبرکه، کارشناسان، متولیان و واقفان با مجموعه اوقاف همکاری دارند.
رضایی ادامه داد: همچنین در این مراسم از یک وقف‌نامه در فسا و جایزه علمی موقوفه محمد حسن کاظمی شیرازی نیز رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha