«یاوران وقف» در جوار بقعه متبرکه بی‌‌بی حسنیه(س)+تصاویر
کد خبر: 3854183
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

«یاوران وقف» در جوار بقعه متبرکه بی‌‌بی حسنیه(س)+تصاویر

کانون خبرنگاران نبأ ــ همایش «یاوران وقف» همزمان با هشتمین روز از دهه وقف با حضور جمعی از مسئولان و خیرین تربت حیدریه در جوار بقعه متبرکه بی‌بی حسنیه(س) این شهرستان برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ همایش «یاوران وقف» با حضور امام جمعه زاوه، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه، معاون فرمانداری، رؤسا و مسئولان ادارات شهرستان تربت حیدریه، واقفان و خیرین بقعه‌ساز، متولیان موقوفات، مدیران فرهنگی اجرایی بقاع متبرکه تربت حیدریه، مه ولات و زاوه، 11 آبان‌ماه، همزمان با هشتمین روز از دهه وقف، در جوار بقعه متبرکه بی‌بی حسنیه(س) شهرستان تربت حیدریه برگزار شد.
حجت‌الاسلام نوائیان سر رود، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه در این همایش ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره، بیان کرد: ۱۳ وقف جدید از ابتدای سال در این  شهرستان انجام شده که بسیاری از این وقف‌ها شاخص هستند.
وی با اشاره به اینکه واقفان خیراندیش با وقف اموال خود دین و مذهب را یاری می‌کنند، گفت: باتوجه به اینکه موقوفات در جهت نیازهای روز جامعه است، اما وقف برای اهل بیت(ع) هر چه انجام شود بازهم کم است به‌ویژه وقف با نیت امام حسین(ع).
رئیس اداره اوقاف تربت حیدریه با اشاره به بهره‌وری و سرمایه‌گذاری در موقوفات، افزود: پنج موقوفه در حال بهره‌وری و سرمایه‌گذاری هستند که سرمایه‌گذاری و بهره‌وری در سه موقوفه این شهرستان تاکنون نهایی و اجرا شده است.
حجت‌الاسلام شمس‌الدین، امام جمعه زاوه نیز در این همایش بیان کرد: ثبت وقف‌های جدید، نشان‌دهنده استواری ایمان و اعتقادات مردم ما در این زمینه است.
وی افزود: ارادت ایرانیان نسبت به بقاع متبرکه و امامزادگان والامقام، نشان از دلدادگی به اهل بیت(ع) و تفکر ناب علوی است که همواره مورد استقبال مردم ما بوده است.
حجت‌الاسلام شمس‌الدین با اشاره به آیات و روایات تشویق و تجلیل از واقفان، تأکید کرد: تجلیل و تقدیر از واقفان و خیرین نیک‌اندیش کار بسیار خوب و مهمی است و این امر در آیات قرآنی به پیامبر عزیز ما نیز سفارش شده است و انجام آن از سیره پیامبر(ص) است.
در ادامه این مراسم معاون فرمانداری شهرستان تربت حیدریه نیز از عملکرد اداره اوقاف و امورخیریه این شهرستان در بخش‌های فرهنگی، قرآنی و عمرانی قدردانی کرد.
در پایان مراسم نیز از امینیان حیدری، واقف خیراندیش با وقف شاخص در زمینه پزشکی و جمعی از واقفان خیراندیش، متولیان موقوفات، خادمان بقاع متبرکه و مدیران فرهنگی اجرایی و قرآنی فعال در بقاع متبرکه شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات، اعظم دوست‌حصار، خبرنگار افتخاری ایکنا و مدیران، رؤسای ادارات و مسئولان شهرستان که همکاری شایسته‌ای با اداره اوقاف تربت حیدریه داشته‌اند، از سوی این اداره تقدیر شد.
اعظم دوست‌حصار
انتهای پیام
captcha