تنها راه برون‌رفت آسیب‌های اجتماعی اطاعت از ولایت است
کد خبر: 3852397
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹

تنها راه برون‌رفت آسیب‌های اجتماعی اطاعت از ولایت است

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در استان فارس خواستار توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص آسیب‌های اجتماعی شد و گفت: برای برون‌رفت از مشکلات به ویژه آسیب‌های اجتماعی، هیچ راهی جز اطاعت از ولایت و سیاست‌گذاری‌های کلان مدنظر رهبری وجود ندارد.

به گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، امروز، 3 آبان در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در بافت تاریخی شیراز، خواستار همت همگانی مدیران شهری با میدان داری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری این کلانشهر شد و گفت: اگرچه اقدامات خوبی در مجموعه بافت تاریخی توسط شهرداری، سپاه و بسیج انجام شده اما نیاز است تا با تلاش بیشتر ‌و ورود استانداری و مساجد، شاهد کاهش معضلات اجتماعی این منطقه از شیراز باشیم.

وی بیان کرد: در مجموعه بافت تاریخی شیراز کاری اثرگذار خواهد بود که جهادی باشد و متولیان درگیر بروکراسی‌های اداری نشوند.

آیت‌الله دژکام تاکید کرد که باید چارچوب‌های تعیین شده توسط رهبر انقلاب در خصوص آسیب‌های اجتماعی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه شیراز گفت: برای برون رفت از مشکلات به ویژه آسیب‌های اجتماعی، هیچ راهی جز اطاعت از ولایت و سیاست‌گذاری‌های کلان مدنظر رهبری وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت هواپیمای آموزشی توسط وزارت دفاع و ارتش جمهوری اسلامی که طی روزهای گذشته رونمایی شد هم اشاره کرد و گفت: در حالی‌که در روزگاری ایران توان ساخت حتی یک دستگاه پروازی کوچک هم نداشت اما امروز با قدرت نمایی و پیشرفت چشمگیر، خود اقدام به ساخت دستگاه‌های پروازی کرده است.

آیت‌الله دژکام هم‌چنین به دستگیری روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز توسط مجموعه اطلاعات و سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: ضد انقلابی‌های خارج نشین تصور می‌کردند که زم را در هفت قلعه پنهان کرده‌اند اما دستگاه‌های اطلاعاتی ایران با دستگیری او ضربه محکمی به شبکه‌های اطلاعاتی دنیا زدند و نشان دادند کسانی که قیافه می‌گیرند در قاموس الهی هیچ ارزشی ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در بخش دیگری از سخنانش حرکت منسجم هیئت مذهبی به ویژه هیئت جوانان در سالروز شهادت خاتم الانبیاء(ص) مقارن با ۲۸ صفر را خواستار شد و افزود: اگرچه مسیرهای راهپیمایی در این روز پیش‌بینی شده اما امید است دو مسیر خیابان شاهزاده قاسم، فلکه غدیر و پل ولیعصر نیز به مسیرهای حرکت راهپیمایان اضافه شود.

وی هم‌چنین ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت امام رضا(ع) نیز گفت: شیراز شهر امین ولایت است و می‌طلبد با برنامه‌ریزی‌های مناسب، ایام سوگواری این امام همام جلوه بیشتری در این کلانشهر داشته باشد.

آیت‌الله دژکام از همه دست‌اندرکاران برگزاری مراسم اربعین حسینی به ویژه هم‌وطنان عراقی تشکر کرد و با بیان این مطلب که در این حماسه ۵۵ ملیت با زبان‌های مختلف اما با نگاه مشترک پر از رفاقت حضور داشتند، گفت: فارس و شیراز مسیر تردد زوار خارجی از هند و کشمیر و ‌پاکستان است که چند ساعتی در مسیرهای پیش‌بینی شده استراحت و مجددا به سمت مرز شلمچه حرکت می‌کنند، بنابراین ضرورت دارد که مجموعه مدیران متولی از هم‌اینک تمهیدات لازم برای استقبال شایسته از زوار خارجی اربعین در سال آینده را اتخاذ کنند.

انتهای پیام
captcha