درمان موفق بعد از ۲۰ سال انتظار برای فرزنددار شدن در مرکز درمان جهاددانشگاهی
کد خبر: 3850614
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۶

درمان موفق بعد از ۲۰ سال انتظار برای فرزنددار شدن در مرکز درمان جهاددانشگاهی

گروه اجتماعی- زوج ناباروری بعد از ۲۰ سال تلاش برای فرزندآوری، با روش رحم جایگزین در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل صاحب فرزند شدند و در انتظار تولد فرزند خود هستند.

درمان موفق بعد از ۲۰ سال انتظار برای فرزنددار شدن در مرکز درمان جهاددانشگاهیبه گزارش ایکنا از اردبیل، الهام فیروزی، متخصص زنان و زایمان مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل، عصر امروز، 24 مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خانم ۴۶ ساله‌ای بعد از ۶ بار ناکامی در استفاده از روش‌های کمک باروری در سایر مراکز درمان ناباروری به این مرکز مراجعه کرد که بعد از انجام بررسی‌های پزشکی لازم پیشنهاد دادیم برای درمان از روش رحم جایگزین استفاده کند.
وی با اشاره به اینکه رحم جایگزین، نقطه امیدی برای فرزندار شدن زوجین نابارور است، افزود: بعد از تایید صلاحیت از طرف مراجع قانونی، جنین این زوج به رحم جایگزین منتقل و با موفقیت روبه‌رو شد و در حال حاضر مادر دوم در حال طی مراحل بارداری است.
وی با بیان اینکه حمل کننده جنین در روش رحم جایگزین، تنها یک میزبان برای جنین است و از نظر ژنتیکی هیچ گونه مشارکتی با جنین ندارد، اظهار کرد: این روش برای درمان ناباروری ناشی از فقدان رحم، بیماری‌های رحمی و یا بیماری‌هایی که سد راه بارداری و زایمان هستند استفاده می‌شود.
این پزشک معالج یادآور شد: با استفاده از این روش، آرزوی خانواده‌های فاقد فرزند و نابارور، به واقعیت تبدیل شده و زمینه بقای خانواده، کاهش آمار طلاق در کشور و همچنین حل مشکلات زوج‌های نابارور در این رابطه فراهم می‌شود.
فیروزی با بیان اینکه در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل تمام روش‌های درمانی برای رفع مشکل نازایی زوجین به کار گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این مرکز خدمات کمک باروری از جمله میکرواینجکشن(ICSI)، تلقیح آزمایشگاهی(IVF)، انتقال جنین فریز شده، نگهداری جنین، اسپرم و تخمک، تلقیح داخل رحمی(IUI) و همچنین انجام روش PRP برای درمان شکست مکرر لانه‌گزینی و تعیین جنسیت با بهره‌مندی از جدیدترین امکانات و کادر مجرب به صورت تخصصی به زوجین مراجعه‌کننده ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha