تقویت موکب‌ها و ناوگان حمل و نقل برای بازگشت زائران در حال اجراست
کد خبر: 3850607
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
سلیمانی دشتکی:

تقویت موکب‌ها و ناوگان حمل و نقل برای بازگشت زائران در حال اجراست

گروه اجتماعی - استاندار ایلام از ذخیره‌سازی ۷ میلیون بطری آب معدنی در مرز مهران خبر داد و گفت: بنا به آغاز موج بازگشت زائران، تقویت موکب‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی برای خدمت رسانی در حال اجراست.

تقویت موکب‌ها و ناوگان حمل و نقل برای بازگشت زائران در حال اجراست
به گزارش ایکنا از ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی، استاندار ایلام امروز 24 مهر ماه در پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با همکاری بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت واحدهای سیار آب سرد کن و بسته‌بندی در این مرز مستقر شده است.
وی گفت: ۷ میلیون بطری آب معدنی برای موج برگشت ذخیره شده و با همکاری بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت واحدهای سیار آب سرد کن و بسته‌بندی مستقر هستند.
استاندار ایلام تاکید کرد: ارگان های مختلف مانند ارتش، سپاه، هلال احمر و ... باید تلاش کنند موکب و سوله دائمی داشته باشند تا در طول سال برای ذخیره و انبار از آن استفاده شود و در اربعین نیز به عنوان موکب مورد استفاده قرار گیرد.
استاندار ایلام درباره اقدامات انجام گرفته برای اربعین امسال، گفت: امسال برای اولین بار مسیر پایانه‌ی برکت، پل زائر و پارکینگ اربعین جداسازی شد و تمام موکب‌ها به صورت مجتمع و پراکنده در طول مسیر ایلام تا پایانه مهران مستقر هستند.
وی با بیان اینکه  پیش‌بینی می‌شود  بعد از اربعین حسینی شاهد موج بازگشت از ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر در شبانه‌روز باشیم، عنوان کرد: با وجود حجم عظیم جمعیت در این زمینه مشکل امنیتی نداشته و اشراف امنیتی بر تمام نقاط داریم.
استاندار ایلام با بیان اینکه از ساعت ۲۴ دیشب تا شش صبح چهارشنبه ۱۰هزار نفر از مرز مهران عبور کرده و وارد خاک عراق شدند، گفت: در همین بازه زمانی کوتاه، ۵۰ هزار زائر اربعین از مرز مهران، به خاک ایران بازگشتند.
سلیمانی‌دشتکی با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر تا بامداد چهارشنبه یک میلیون و ۷۰۰هزار زائر اربعین از مرز مهران وارد خاک عراق شده‌اند، تصریح کرد: در این مدت  ۷۲۵ هزار نفر از کشور عراق به مرز مهران وارد شده‌اند و می‌توان گفت: ۶۵ درصد کل زائران اربعین امسال از مرز مهران وارد کشور شده‌اند.
سلیمانی دشتکی بیان کرد: نسبت خروجی زائران از این مرز، به کل زائران اربعین امسال ۴۰ درصد است به عبارت دیگر تقریباً از هر دو زائری که به خاک عراق پای گذاشته‌اند یکی از مرز مهران عبور کرده که آماری قابل توجه است.
انتهای پیام
captcha