برگزاری تجمع «لبیک یا حسین» در آستانه اشرفیه
کد خبر: 3850560
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰

برگزاری تجمع «لبیک یا حسین» در آستانه اشرفیه

گروه اجتماعی ــ تجمع بزرگ «لبیک یا حسین» ساعت ۹:۳۰ روز شنبه، ۲۷ مهرماه در مقابل صحن حرم مطهر برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، رحیم حیدری، فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه، امروز، 24 مهرماه در جلسه برگزاری مراسم تجمع اربیعن حسینی، با بیان اینکه همه امکانات شهرستان برای برپایی تجمع بزرگ اربعین فراهم شده است، اظهار کرد: باید از تجربه سال‌های قبل در ستاد اربعین استفاده کنیم و با تعامل و همفکری نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را با همکاری هم برطرف نماییم تا با کمترین مشکل و بیشترین بهره‌وری سفر را برای زائران تسهیل و خدمت‌رسانی را به نحو احسن ارائه دهیم.

وی تأکید کرد: باید از ظرفیت هیئت‌های مذهبی و سازمان‌های مردم‌نهاد که در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند نهایت استفاده را ببریم و از طرف دیگر با همکاری و همراهی نهادها و دستگاه‌های اجرایی در بالاترین ظرفیت ممکن بتوانیم به زائران حسینی(ع) خدمت‌رسانی کنیم.

فرماندار آستانه اشرفیه ضمن اظهار رضایتمندی از تلاش‌های اعضای ستاد که مقدمات هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن نهمین سال برپایی اجتماع عظیم عزاداران اربعین حسینی را در این شهرستان فراهم کرده‌اند، گفت: تمام تدابیر لازم در مسیرهای ورودی برای تسهیل در عبور عزاداران و پیوستن به خیل تجمع «لبیک یا حسین» در مرکز این شهر و پذیرایی از آنان اندیشیده شده است.

حیدری با بیان اینکه در مسیر اصلی اجتماع‌کنندگان تمهیدات لازم برای برقراری امنیت اندیشیده شود، گفت: برای آرامش و امنیت بیشتر عزاداران قبل از برگزاری مراسم، نیروهای امدادی شامل اورژانس، هلال احمر، آتش‌نشانی و ادارات خدمات‌دهنده برای نیازهای ضروری عزاداران با آمادگی کامل در محل مستقر هستند.

وی با اشاره به پخش زنده این مراسم از شبکه های سراسری و بین‌الملی بر ضرورت ساماندهی عزاداران و محل تجمع براداران در میدان اصلی شهر و خواهران در صحن سرای حرم مطهر آقا سیدجلال‌الدین اشرف(ع) و همکاری خادمین حرم در کنترل و رفت و آمد زائران و عزاداران تاکید کرد.

فرماندار آستانه اشرفیه متذکر شد: تجمع بزرگ «لبیک یا حسین» ساعت 9:30 روز شنبه، 27 مهرماه در مقابل صحن حرم مطهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha