بهره‌مندی از ظرفیت‌ اتحادیه‌های قرآنی در برپایی موکب
کد خبر: 3849941
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
قربانی خبر داد:

بهره‌مندی از ظرفیت‌ اتحادیه‌های قرآنی در برپایی موکب

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ براساس مصوبه ششمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور، مقرر شد تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های اتحادیه‌های استانی به زائران اباعبدالله الحسین(ع) خدمت‌رسانی شود.

رحیم قربانی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور، در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور و اتحادیه‌های قرآنی ـ مردمی استان‌ها با حضور در مسیرهای اعزام زائران در داخل ایران و مسیرهای پیاده‌روی اربعین در کشور عراق، همراه با دیگر دستگاه‌های مشارکت‌کننده با برپا کردن موکب‌هایی، به زائران، خدمات رفاهی و فرهنگی در حوز‌ه‌های قرآن و عترت ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: در همین راستا با مصوبه ششمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری، طی برنامه‌ریزی منسجم و با توجه به امکانات موجود، مقرر شد تا با مشارکت اتحادیه‌های استانی و دیگر دستگاه‌ها و نهادها، به اجرای برنامه‌های قرآنی و نیز خدمت‌رسانی به زائران چه در داخل کشور و مسیر تردد مشتاقان به حضور در این همایش معنوی و چه در عراق با برپایی موکب‌های متعدد اقدامات لازم انجام شود.

قربانی اظهار کرد: در این راستا با محوریت اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها از جمله اصفهان، خوزستان، ایلام، سیستان و بلوچستان و همدان برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است که با توجه به دریافت اخبار و اطلاعات از مدیران عامل اتحادیه‌ها و دست‌اندرکاران این برنامه و با عنایت به روند چشمگیر حضور زائران، اقدامات انجام شده قابل توجه است.

وی بیان کرد: برپایی بیش از 20 موکب در مسیرهای ورودی مرز شلمچه، نجف و کربلا و نیز برپایی ایستگاه‌های صلواتی در استان ایلام و خدمت‌رسانی به زائران از جمله اقدامات این اتحادیه و اتحادیه‌های استانی است.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی کشور اضافه کرد: بیش از دو هزار نفر از زائران که بیشترین آنها را زائر اولی‌ها تشکیل می‌دهند با مشارکت دستگاه‌های استان اصفهان و محوریت اتحادیه این استان به صورت رایگان تا مرز مهران انتقال داده شدند. استان بوشهر نیز با برپایی حدود 12 موکب در مسیر نجف به کربلا و مسیرهای راهپیمایی و در شهر‌های کربلا، مجاور خیمه‌گاه برنامه‌های متنوعی را اجرا می‌کند. همچنین بیش از بیست قاری از استان بوشهر و استان‌های مجاور برنامه‌های قرآنی را برگزار می‌کند.

وی بیان کرد: در همین راستا استان ایلام با برپایی تعدادی موکب در این استان با پذیرایی از زائران عبوری در این مسیر در حال خدمت‌رسانی به این افراد هستند.

قربانی تصریح کرد: علاوه بر این اقدامات، تعدادی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه کشوری و مدیران عامل اتحادیه‌های استانی نیز با حضور در این راهپیمایی از نزدیک روند برنامه‌ها را مدیریت و در عین حال با حضور در برخی موکب‌ها برای رفع کمبودها و برنامه‌ریزی بهتر اقدام می‌کنند.

انتهای پیام
captcha