نقش نماز در بازدارندگی آسیب‌های اجتماعی، غیرقابل اغماض است
کد خبر: 3847923
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱

نقش نماز در بازدارندگی آسیب‌های اجتماعی، غیرقابل اغماض است

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: نماز در راس تمام امور فرهنگی قرار گرفته است و فریضه‌ای بسیار مهم برای اصلاح جامعه بوده و تاثیر باز دارندگی نماز در برابر ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی غیر قابل اغماض است.

تاثیر بازدارندگی نماز در برابر آسیب‌های اجتماعی غیرقابل اغماض استبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، نماینده ولی فقیه استان همدان روز گذشته 14 مهرماه در نشست هماهنگی ترویج و فرهنگ نماز، گفت: درک واقعیت شهادت امام حسین(ع) در عاشورا، درک برپایی نماز است که برای حفظ آن قیام کرد.
وی اظهار کرد: نماز محک بندگی و عبودیت انسان با خدا است و هیچ انسانی عبد و بنده مخلص نمی‌شود مگر آنکه نماز را درست بر پا دارد.
نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: نماز در راس تمام امور فرهنگی قرار گرفته است و فریضه‌ای بسیار مهم برای اصلاح جامعه بوده و تاثیر باز دارندگی نماز در برابر ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی غیر قابل اغماض است.
شعبانی بیان کرد: اگر فرهنگ ترویج نماز جماعت را در کشور نهادینه کنیم شاهد هیچگونه آسیب اجتماعی نخواهیم بود.
نماینده ولی فقیه با بیان اینکه در محضر نماز بودن توفیق می‌خواهد و همه ما باید قدردان این مسئله باشیم، خواستار همراهی و مشارکت همه ومدیران، مسولان، دستگاه‌های فرهنگی و خیران در امر توسعه و ترویج فرهنگ نماز شد.
سید مرتضی حسینی حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان نیز در این نشست اظهار کرد: این ستاد با ارشاد و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری از سوی دولت جمهوری اسلامی در سال 1376 ایجاد شده و پس از تصویب آیین‌نامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز به کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: با توجه به نظر مقام معظم رهبری در کلیه دستگاهای مشمول این آیین نامه و واحدهای تابع آنها در سراسر کشور به منظور ادای فریضه واجب حداکثر مدت 20 دقیقه ترجیحا بلافاصله بعد از اذان برای کلیه کارکنان و مدیران دستگاهای مزبور در نظر گرفته شود.
وی خاطر نشان کرد: ترویج و توسعه فرهنگ نماز یکی از اصلی‌ترین رویکردهای آموزش و پرورش است و در راستای هدف این ستاد و با توجه به مسئله آموزش و پرورش وزارت آموزش پرورش موظف است به منظور گسترش فرهنگ اقامه نماز اقداماتی به صورت فراگیر به عمل آورد.
وی ادامه داد: این اقدامات عبارتند از آشنایی کلیه معلمان، دبیران و اساتید مراکز آموزشی به روش‌های مناسب با فلسفه نماز، ایجاد کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در برنامه‌ها و تولیدات آموزشی و تفریحی خود، جلسات انجمن اولیا و مربیان به این منظور توجیه و تشویق والدین را نسبت به امر نماز فرزندان، اعزام روحانیون و امام جماعت‌ها از واحدهای نظامی و ادارات به مدارس و همچنین ایجاد ارتباط بین مدارس و مساجد در سراسر استان.
رئیس ستاد اقامه نماز استان گفت: همه ما وظیفه داریم فرهنگ، شیوه تبلیغ و دعوت به نماز را سرلوحه کارخویش قرار دهیم تا بتوانیم دین خود را به اسلام و قرآن ادا کنیم.
در پایان این نشست مهرداد نادری‌فر مدیرکل امورفرهنگی و اجتماعی استانداری به گزارشی از وضعیت اقدامات انجام گرفته و تدابیر لازم اختصاص داده شده برای ادای فریضه واجب زائرین اربعین در طول سفر پرداخت و تصریح کرد: نظارت و ارزیابی کامل بر مساجد، حسینیه‌ها و نمازخانه‌های بین راهی برای زائران حسینی انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha