سجده شکر زائران خارجی اربعین با ورود به ایران/ اقدامات فرهنگی اربعین را تجمیع کنیم
کد خبر: 3846030
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
محمدی‌فر:

سجده شکر زائران خارجی اربعین با ورود به ایران/ اقدامات فرهنگی اربعین را تجمیع کنیم

گروه جامعه ــ‌ دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به سختی‌هایی که زائران خارجی برای ورود به ایران و رفتن به مراسم اربعین متحمل می‌شوند، ضمن تأکید بر تکریم زائران خارجی در ایران، خواستار تجمیع اقدات فرهنگی و ارتباط نهادهای فرهنگی با معاونت فرهنگی ستاد مرکزی اربعین شد.

به گزارش ایکنا؛ نشست کارگروه مردمی اربعین حسینی امروز دوشنبه هشتم مهرماه، در ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.

در این نشست محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین طی سخنانی با اشاره به اینکه این ستاد از سال 95 فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: سیاست‌های این ستاد جهت و جنبه فرهنگی دارد و حتی اگر اقدامات عمرانی صورت می‌گیرد با هدف تحقق یک امر فرهنگی است.

وی ترویج سنت اربعین، رعایت سنت‌های مردم عراق در پذیرایی از زائران و حفظ نظم و امنیت زائران را اهداف فرهنگی ستاد مرکزی اربعین بیان کرد و گفت: حذف ویزا و بازگشایی مرز خسروی از مهم‌ترین اقدامات ستاد بوده است.

محمدی‌فر با اشاره به ورود هزاران زائر خارجی به ایران برای رفتن به زیارت اربعین گفت: دو مرز در زاهدان و تایباد داریم که زائران افغانستانی و پاکستانی با مشقت زیاد و حتی با تحمل حملات طالبان از این مرزها وارد خاک ایران می‌شوند و صحنه‌های بسیار زیبایی در ورود به ایران می‌آفرینند. بسیاری از آنها با ورود به ایران سجده شکر می‌کنند به همین دلیل از مسئولان می‌خواهم در تکریم این زائران تلاش کنند.

وی در پایان خواستار تجمیع اقدات فرهنگی و ارتباط نهادهای فرهنگی با معاونت فرهنگی ستاد مرکزی اربعین شد.

انتهای پیام
captcha