مبارزه با مواد مخدر با مشارکت مردم صورت گیرد
کد خبر: 3835050
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵

مبارزه با مواد مخدر با مشارکت مردم صورت گیرد

گروه اجتماعی - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مبارزه با مواد مخدر باید مردمی شود و راهکار مبارزه با این معضل اجتماعی باید توسط محققین و دانشگاهیان ارائه شود و همچنین راهکارهای عملی و پژوهشی باید انجام گرفته و آموزش از مدارس آغاز شود، بنابراین باید در کارهای تبلیغی و فرهنگی واقعیت مواد مخدر نشان داده شود.

مبارزه با مواد مخدر با مشارکت مردم صورت گیرد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی، ظهر امروز، ۲۳ مردادماه، در همایش یاری‌گران زندگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهارکرد: براساس تحقیقات انجام گرفته، آذربایجان‌غربی در کنار استان‌های کرمان، مازندران و سمنان شیوع بالای سه درصد در مواد مخدر را دارد و این استان همچنین از رتبه ۴ به ۱۹ رسیده، و در سایر استان‌ها نیز افزایش مصرف مواد مخدر را شاهد بوده‌ایم و میانگین سن اعتیاد در کشور اکنون ۲۳ سال است.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد مواد مخدر جهان در افغانستان تولید می‌شود و آذربایجان‌غربی در مسیر ترانزیت مواد مخدر به اروپا، قرار دارد و بعد از بیکاری و تورم، سومین معضل مصرف مواد مخدر است که عمدتا به‌صورت ماده مخدر شیشه مصرف می‌شود.

مصطفوی با اشاره به عوامل موثر در افزایش اعتیاد به مواد مخدر خاطرنشان کرد: حاشیه‌نشینی و بیکاری از جمله عوامل شیوع مصرف مواد مخدر بوده و به این بلای خانمان‌سوز دامن زده است.

وی بیان کرد: پیشنهاد می‌شود که مبارزه با مواد مخدر مردمی شده و راهکار مبارزه با این معضل اجتماعی باید توسط محققین و دانشگاهیان ارائه شود و همچنین راهکارهای عملی و پژوهشی باید انجام گرفته و آموزش از مدارس آغاز شود، بنابراین باید در کارهای تبلیغی و فرهنگی واقعیت مواد مخدر نشان داده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: اعتبارات باید در زمینه مبارزه با مواد مخدر به‌صورت هدفمند هزینه شود و جلب همکاری علمی مجامع بین‌المللی از دیگر راه‌های جهانی حل این معضل است.
انتهای پیام

captcha