مبارزه با مواد مخدر نیاز به صیانت و بازدارندگی درونی دارد
کد خبر: 3835041
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲

مبارزه با مواد مخدر نیاز به صیانت و بازدارندگی درونی دارد

گروه اجتماعی - دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: مبارزه به‌تنهایی کافی نیست، در راه مبارزه باید تلاش شود صیانت و بازدارندگی درونی ایجاد شود که مکمل همدیگر هستند و برای همین طرحی به نام یاری‌گران زندگی طراحی و تصویب شد و تاکید بر اجرای آن صورت می‌گیرد.

مبارزه با مواد مخدر نیاز به صیانت و بازدارندگی درونی دارد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، ظهر امروز، ۲۳ مردادماه، در همایش یاری‌گران زندگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار کرد: نرخ شیوع اعتیاد در آذربایجان‌غربی ۷۸ صدم درصد و رتبه ۲۴ در کشور است که در کشور ۴/۷ ولی در آذربایجان‌غربی ۱/۷ است که بیانگر این بوده که استان از میانگین کشور بسیار پایین است.

وی افزود: امنیت اجتماعی مثل یک ساختمان و بنا نبوده و امنیت اجتماعی باید برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی هر لحظه تولید شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ادامه داد: گرایش تمایل به مواد مخدر در استان ۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد و جای تلنگر و هشدار برای ما بوده و در بحث مواد مخدر حتی یک نفر هم زیاد است.

وی تصریح کرد: کارهای درمانی بسیار خوبی در زمینه اعتیاد صورت گرفته و تمام آمارها نشان‌دهنده رو به افزایش بودن مصرف مواد مخدر در دنیا است که سالانه ۴۵۰ هزار نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: تبلیغ برای مصرف مواد مخدر در جهان رو به افزایش بوده و مافیای رسانه‌ای گسترده در دنیا درحال تبلیغ و عرضه مواد مخدر هستند.

مومنی تصریح کرد: ۵۰ درصد توزیع مواد مخدر در کشور هلند، آلمان و انگلیس صورت می‌گیرد و پشت‌پرده تولید و توزیع مواد مخدر باندهای مخوفی وجود دارد.

وی افزود: در حوزه درمان معتادان متجاهر و کاهش آسیب، شرایط موجود باید ساماندهی شود و مبارزه به‌تنهایی کافی نیست، در راه مبارزه باید تلاش شود صیانت و بازدارندگی درونی ایجاد شود که مکمل همدیگر هستند و برای همین طرحی به نام یاری‌گران زندگی طراحی و تصویب شد و تاکید بر اجرای آن صورت می‌گیرد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بیان کرد: در همه بخش‌ها مبارزه با مواد مخدر، جامعه باید یاری‌گر باشد و در بخش درمان تمامی جامعه باید یاری نموده و اقدام به نجات کنند، زیرا دولت به‌تنهایی نمی‌تواند با این پدیده مبارزه نماید.

وی ادامه داد: یک اراده بسیار قوی در کشور با همراهی قوای سه‌گانه در راستای مبارزه با مواد مخدر ایجاد شده و هماهنگی خوبی شکل گرفته است.
انتهای پیام

captcha