افتتاح بیش از ۱۵۰ پروژه عمرانی و تولیدی سمنان در هفته جهادکشاورزی
کد خبر: 3818256
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳

افتتاح بیش از ۱۵۰ پروژه عمرانی و تولیدی سمنان در هفته جهادکشاورزی

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از افتتاح ۱۵۹ طرح و پروژه عمرانی و تولیدی در هفته جهادکشاورزی در این استان خبر داد.

افتتاح بیش از 150 پروژه عمرانی و تولیدی سمنان در هفته جهادکشاورزی

به گزارش ایکنا از سمنان، سیدحسن میرعماد، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان امروز، 20 خرداد‌ماه در جمع خبرنگاران از افتتاح 159 پروژه عمرانی و تولیدی سمنان در هفته جهادکشاورزی خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر 544 میلیارد تومان در هفته جهادکشاورزی به بهره‌برداری می‌رسند که در این راستا این پروژه‌ها در مجموع بیش از 1250 اشتغال در استان ایجاد می‌کنند و شامل 133 پروژه عمرانی و 26 طرح تولیدی می‌شوند.

وی از کلنگ‌زنی 11 طرح آبخیزداری در هفته جهادکشاورزی خبر داد و متذکر شد: اعتبار پیش‌بینی شده برای این 11طرح ملی آبخیزداری بالغ بر 16 میلیارد تومان می‌شود و فعالیت‌های آموزشی و ترویجی، تجلیل از بهره‌برداران برتر استانی و شهرستانی، حضور در روستاها، معرفی نمونه‌های بخش کشاورزی، دیدارهای مردمی و...از جمله برنامه‌های جهادکشاورزی استان در این هفته است.

میرعماد درخصوص توسعه بخش کشاورزی و افزایش اشتغال در این بخش اذعان کرد: سال گذشته بیش از دو هزار و 290 فرصت شغلی در بخش کشاورزی استان ایجاد شد و امسال با توجه به منابع تخصیص یافته میزان اشتغال ایجاد شده در بخش کشاورزی استان افزایش بیشتری می‌یابد.

وی از تخصیص 359 میلیارد تومان منابع تسهیلاتی به بخش اشتغال کشاورزی استان خبر داد و افزود: این منابع در قالب طرح‌هایی همچون رونق تولید، اشتغال روستایی، مکانیزاسیون بخش کشاورزی، صندوق توسعه ملی و...به کشاورزان متقاضی پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان از پیش‌بینی اعتباری بالغ بر 541 میلیارد تومان به تسهیلات اشتغال بخش کشاورزی استان در سال 98 خبر داد و افزود: تاکنون 30درصد این منابع تخصیص یافته که بخش عمده آن به توسعه گلخانه‌ها و ایجاد صنایع تبدیلی که از اولویت‌های جهادکشاورزی استان است تخصیص یافته است.

میرعماد از اعطای مجوز 57 فقره صنایع تبدیلی در این استان طی یک سال گذشته خبر داد و افزود: این صنایع تبدیلی 861 فرصت شغلی در استان ایجاد کردند.

انتهای پیام

captcha