عملیاتی کردن آموزه‌های قرآنی؛ بهترین راه برای تکریم قرآن
کد خبر: 3813721
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳

عملیاتی کردن آموزه‌های قرآنی؛ بهترین راه برای تکریم قرآن

گروه اجتماعی ــ امام جمعه هریس، بر تکریم قرآن تأکید کرد و گفت: بهترین راه برای تکریم قرآن، کاربردی و عملیاتی کردن آموزه‌های آن است و راهکارهای حل معضلات و مشکلات اجتماعی را باید در محتوای قرآن جست‌وجو کرد.

بهترین راه برای تکریم قرآن، کاربردی و عملیاتی کردن آموزه‌های آن است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام قهرمان احمدی، امام جمعه هریس، روز گذشته، 31 اردیبهشت در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان هریس با بیان اینکه ایران هیچ وقت آغازگر جنگ نبوده است اما در مقابل کوچکترین تعرض جواب پشیمان‌کننده و محکمی داده است، گفت: در صورت بروز چنین اشتباهی از سوی دشمنان پاسخ ایران قاطع و پشیمان‌کننده خواهد بود.

وی گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای بهره‌گیری از نعمات خداوند بر بندگان است، چون این ماه ضیافت الهی است و باید لحظه به لحظه از فرصت مهمانی خدا در تمام امور زندگی بهره‌مند شویم.

حجت‌الاسلام احمدی، تخریب محیط زیست را یکی از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: موضوع محیط زیست به‌عنوان سرمایه بسیار مهم و حیاتی در جامعه حاضر ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و همچنان که گذشتگان از آن بهره‌مند شده‌اند نسل حاضر و آینده نیز حق بهره‌مندی از یک محیط زیست مطلوب برای زندگی سالم را دارند و باید جهت حفظ این سرمایه حیاتی که ارتباط مستقیم با زندگی انسان‌ها دارد تلاش کرد.

امام جمعه هریس همچنین بر تکریم قرآن تأکید کرد و گفت: بهترین راه برای تکریم قرآن، کاربردی و عملیاتی کردن آموزه‌های آن است و راهکارهای حل معضلات و مشکلات اجتماعی را باید در محتوای قرآن جستجو کرد.

وی‌ تأکید کرد: مطالعه و تحقیق آسیب‌های اجتماعی و علل آن باید اولویت حل آن‌ها باشد و پیدا کردن بهترین راهکار، لازمه اساسی برای موفقیت در این حوزه بوده و بهترین راهکار بازگشت به قرآن و اسلام ناب محمدی و عمل به آموزه‌های دینی است.

انتهای پیام

captcha