مدافع اقتدار مسلمانان جهان هستیم/ انقلابی بمانیم
کد خبر: 3811721
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

مدافع اقتدار مسلمانان جهان هستیم/ انقلابی بمانیم

گروه شهرستان‌ها ــ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه مبارزان تنها در دنیا خسارت دیده و آخرت را ساختند،افزود: ما امروز نه تنها از عزت و افتخارات خود دفاع می‌کنیم، بلکه مدافع اقتدار مسلمانان دیگر کشورهای جهان هستیم.

دلدادگی محبین و دوستدارانِ شهدای گمنام یک کِششِ الهی است

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسینعلی یوسف علیزاده، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، در نشست بصیرتی یادمان شهدای گمنام تایباد که شامگاه گذشته، 24 اردیبهشت‌ماه در سالن مفاخر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: دلدادگی محبین و دوستداران شهدای گمنام کشش و جذبه‌ای است که خداوند بین اولیای خودش و صالحین ایجاد می‌کند که به یکدیگر عشق بورزند و اینگونه مخلص هم باشند.

وی ادامه داد: فضائل شهید گمنام در بین شهدا به دلیل پرپر شدن بی‌نام و نشان جایگاه و ارزش خاص دارد، این که خانواده و بستگان شهید گمنام فقط می‌دانند آسمانی شده و از عشق و دلدادگی سیراب نمی‌شوند.

یوسف‌علیزاده افزود: به تعبیر امام شهدای گمنام، امام‌زادگان عشق و محل آمد و شد اولیای خدا هستند، عارفان از سر معرفت به زیارت اولیا‌الله می‌آیند. این انقلاب و حرکت عظیمی که در کشور در حال پیشرفت است، مدیون ایستادگی و مقاومت ایثارگران، شهدا و جانبازان است.

مذاکره همچون سم است
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در جمع مسئولین نظام، بیان کرد: ایشان در دیدار با مسئولین نظام فرمودند: «مقاومت راه انتخابی ما و مذاکره همچون سم است». همچنین تذکر دادند که بعضی‌ها مردم را از شروع جنگ می‌ترسانند و من با قاطعیت می‌گویم جنگی صورت نمی‌گیرد، چرا که دشمن که در مقابل ما قرار گرفته، می‌داند که اگر جنگ شود در آتش آن خواهد سوخت.

وی تصریح کرد: مقاومت در مقابل ظلم و ظالم راهبردی در سیره همه اولیاء خداوند، ائمه، پیامبران و مجاهدان فی سبیل‌الله‌ از صدر اسلام تاکنون بوده است. از این‌رو گفت‌وگوهای بی‌عقلانه و بی‌خردانه که مردم آسایش، صلح و زندگی آرام می‌خواهند، به طور غیرمستقیم اقدامات جهادی و ایثارگری را بمباران می‌کند درواقع اینان همان کسانی را شامل می‌شوند که لباس ایمان پوشیده اما خائن هستند.

یوسف‌علیزاده انسان‌ها را در طول تاریخ در دو دسته معرفی و بیان کرد: ایران در طول چهل سال از ایستادگی در برابر دشمنان سربلندی و افتخار کسب کرده و همیشه در طول تاریخ گروه اول را کسانی تشکیل می‌دهند که امام حق را می‌شناسند، پرچم حق را می‌بینند و در زیر پرچم حرکت می‌کنند و در مقابل عده‌ای قرار گرفتند که اسیر هوای نفسانی، شهوت‌ها و قدرت‌طلبی‌های خود هستند.

وی ادامه داد: دسته دوم زندگی فانی دنیا را بر زندگی اخروی ترجیح می‌دهند و در واقع همان افرادی هستند که همیشه ایثارگران، شهدا و جانبازان را شماتت کردند.

یوسف‌علیزاده گفت: مبارزان تنها در دنیا خسارت دیده و آخرت را ساختند، اما سازش‌گران خسرالدنیا و الاخره هستند. ما امروز نه تنها از عزت و افتخارات خود دفاع می کنیم، بلکه مدافع اقتدار مسلمانان دیگر کشورهای جهان هستیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص ایران نرمال از نظر آمریکا بیان کرد: از نظر آمریکا، ایران نرمال کشوری است که اجازه دهد بیگانگان در آن دخالت کنند، به مستضعفان ظلم کرده و به یاوه‌گویی‌های دشمن چشم بگویند و امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آن معیارهای نرمال برای دشمن را ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از وظایف اصلی این بنیاد، بالا نگه داشتن پرچم دفاع مقدس اسلامی و منادی مقاومت در برابر ظلم و زورگو است، زیرا شهدا به خوبی می‌دانستند برای چه هدفی می‌جنگند. هنوز شهیدی را نمی‌توان در کشور یافت که وصیت کرده باشد با آمریکا و دشمنان سازش کنید، با صهیونیست کنار بیایید و در مقابل ظلم سر خم کنید. شهدا برای آرمان‌های انقلاب جنگیدند و در مقابل آن ایستادگی و مبارزه کردند.

یوسف‌علیزاده با اشاره به چند وظیفه مهم و محوری این بنیاد تصریح کرد: پیگیری احداث یادمان شهدای گمنام که در شهرستان‌ها آرام گرفتند، در ادامه بحث مدیریت برنامه‌های این یادمان، رونق‌بخشی و استمرار برنامه‌های فرهنگی و اثرگذار در یادمان شهدای گمنام است، همچنین مزار این شهدا باید مکانی تأثیرگذار مانند امامزادگان و محل رفت و آمد مردم باشد. دانشنامه دفاع مقدس با موضوع نقش شهرستان در دفاع مقدس که باید با تحقیق و مطالعه تبدیل به یک کتاب شود و در حافظه نسل‌های بعد ماندگار بماند. تالیف کتاب خاطرات شفاهی شامل داستان، رمان و آثار قلمی ماندگار مانند کتاب‌های فاخری همچون «پایی که جا مانده»، «جنون مجنون» و... از مهمترین وظایف این بنیاد است.

گام برداشتن در راه شهدا؛ نیازمند همتی جهادی
در ادامه این نشست، مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تایباد گفت: ما انقلاب کردیم که انقلابی بمانیم، ارزش‌خواه باشیم، از آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا و امام راحل دفاع کنیم و در برابر دشمن کوتاه نیاییم. گام برداشتن در راه شهدا به ویژه شهدای گمنام نیازمند همتی جهادی است.

وی بیان کرد: با تاسیس این دفتر در شهرستان تمام تلاش خود را خواهیم کرد که با همکاری بسیجی‌وار دوستداران شهدا گامی موثر در انتشار خاطرات و آثار شهیدان به اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل آینده برداریم.

گفتنی است، در پایان این نشست حاضرین بر مزار 2 شهید گمنام که در جوار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد آرام گرفتند، گرد هم آمدند و با نثار فاتحه بار دیگر با شهدا و امام شهدا میثاق بستند. شهرستان تایباد میزبان 9 شهید گمنام است.

انتهای پیام

captcha