4 دلیل وجود آسیب‌های اجتماعی در ایلام از دیدگاه استاندار
کد خبر: 3801298
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶

4 دلیل وجود آسیب‌های اجتماعی در ایلام از دیدگاه استاندار

گروه اجتماعی - استاندار ایلام بیکاری، عدم توازن درآمد و هزینه، آثار روانی جنگ و تضاد فرهنگ سنتی با فرهنگ مدرن را ریشه آسیب‌های اجتماعی در استان نام برد و گفت: علت اصلی ناهنجاری‌های استان ایلام، بیکاری است.

4 دلیل وجود آسیب‌های اجتماعی در ایلام از دیدگاه استاندار
به گزارش ایکنا از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام امروز در نشست کارگروه اجتماعی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: ایلام در بحث اعتیاد و طلاق به ترتیب رتبه های 26 و 30 کشور قرار دارد و  در بحث خودکشی بر اساس آمار در رتبه دوم هستیم و دگرکشی، نزاع دسته جمعی و فردی و حاشیه نشینی نیز دچار مشکل هستیم .
وی با این تحلیل که علت اصلی ناهنجاری‌های استان بیکاری است، تصریح کرد: نرخ بیکاری به صورت رسمی 11.6 درصد است  و نرخ غیر رسمی با وجود بیش از 20 هزار نفر بالا است .
وی عدم توازن درآمد و هزینه، آثار روانی جنگ و تضاد فرهنگ عشایری با فرهنگ ماهواره‌ای را از دیگر دلایل وجود آسیب‌های اجتماعی در استان نام برد و خواستار تعیین نماینده معین وزارت بهداشت در بحث خودکشی در استان شد.
استاندار ایلام درباره آخرین وضعیت سیل در استان هم از برپا شدن موکب در شهرستان های سیل زده سیروان و دره شهر خبر داد و تصریح کرد: در مناطق بالا دست بخش ماژین و بالا دست سد سیمره اکنون موکب برای تامین نان و غذای گرم مردم سیل زده برپا شده است .
سلیمانی گفت: سهم تنخواه استان برای مردم سیل زده 2 هزار میلیارد ریال است که امیدواریم زودتر تخصیص یابد .
وی تلاش های پیشگیرانه و مدیریت صحیح را در کاهش بلایای سیل استان تاثیرگذار دانست و گفت: خسارت های زیادی از سیل به بخش های کشاورزی، منازل مسکونی، باغات و احشام استان وارد شد که اگر اقدامات پیشگیرانه نبود، خسارت بیش از این میزان می‌بود
انتهای پیام
captcha