طلاب شیعه و اهل‌سنت منادیان وحدت در امت اسلامی هستند
کد خبر: 3797787
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹

طلاب شیعه و اهل‌سنت منادیان وحدت در امت اسلامی هستند

گروه معارف ــ معاون فرهنگی و امور اجتماعی دبیرخانه شورای نمایندگان ولی‌فقیه در مناطق قومی گفت: قرآن کتاب وحدت و طلاب شیعه و اهل‌سنت قرآنی منادیان وحدت در امت اسلامی به شمار می‌آیند.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، مهدی صفی‌یاری، معاون فرهنگی و امور اجتماعی دبیرخانه شورای نمایندگان ولی‌فقیه در مناطق قومی در نشست خبری عصر امروز با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات مشترک طلاب اهل‌سنت و شیعه به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه و دبیرخانه شورای نمایندگان ولی‌فقیه در مناطق قومی همزمان با هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم حوزه‌های علمیه در روزهای 23 و 24 اسفندماه در کرمانشاه اظهار کرد: در این دوره از مسابقات 12 نفر از طلاب اهل‌سنت و 24 نفر از طلاب شیعه در سه رشته تحقیق، ترتیل و حفظ کل قرآن کریم به رقابت می‌پردازند.
وی افزود: مسابقات حوزه‌های علمیه تاکنون 7 دوره برگزار شده و مسابقات قرآن طلاب و روحانیون اهل‌سنت نیز تاکنون 6 دروه به میزبانی دفاتر اهل‌سنت در استان‌های مختلف و توسط معاونت فرهنگی و امور اجتماعی دبیرخانه شورای نمایندگان ولی‌فقیه در مناطق قومی کشور برگزار شده است.
صفی‌یاری تصریح کرد: با توجه به هماهنگی مرکز قرآن و حدیث حوزه علمیه و معاونت فرهنگی دبیرخانه شورای نمایندگان ولی‌فقیه در مناطق قومی اولین دوره مسابقات مشترک طلاب کشور به میزبانی کرمانشاه برگزار خواهد شد و برگزیدگان قرآنی حوزه‌های علمیه و مدارس علوم دینی با شعار وحدت و همدلی در سایه‌سار قرآن کریم به رقابت معنوی خواهند پرداخت.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی دبیرخانه شورای نمایندگان ولی‌فقیه به حضور بیش از 100 میهمان قرآنی از طلاب و مدارس حفظ قرآن کریم از کرمانشاه و دیگر استان‌های کشور اشاره کرد و این امر را کار ویژه و از نقاط شاخص این دوره از مسابقات دانست.
وی افزود: یکی از برنامه‌های این دوره از مسابقات حضور و تلاوت قاریان برجسته اهل‌سنت و شیعه پیش از نماز جمعه در روز 24 اسفندماه است.
صفی‌یاری در پایان درخصوص داوری این دوره از مسابقات به حضور جمعی از داوران بین‌المللی و برجسته شیعه و اهل‌سنت اشاره کرد.
انتهای پیام

captcha