قرآن، محور فعالیت‌های پرورشی در مدارس باشد
کد خبر: 3796741
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸

قرآن، محور فعالیت‌های پرورشی در مدارس باشد

گروه اجتماعی ــ امام جمعه ابهر گفت: قرآن باید محور فعالیت‌های پرورشی در مدارس باشد و همه مسئولان باید با تعامل و همکاری زمینه لازم برای ترویج و توسعه ارزش‌های اسلامی و معارف دینی در جامعه را فراهم کنند.

قرآن، محور فعالیت‌های پرورشی در مدارس باشدبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر، 19 اسفندماه در همایش سالروز تأسیس نهاد امور تربیتی که در سالن باهنر برگزار شد در این مراسم افزود: حل شدن مشکلات حوزه پرورش انسان‌ها زمانی محقق خواهد شد که انسان به جایگاه واقعی خود شناخت کامل پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه مسائل پرورشی مربوط به انسان است، ادامه داد: باید انسان شناسی خود را تقویت کنیم تا در این حوزه موفق عمل نماییم.
وی با تأکید بر ضرورت خودسازی، بیان کرد: اگر می‌خواهیم به کسی آموزش دهیم ابتدا باید خود سازی کنیم در غیر این صورت آموزش ما اثرگذار نخواهد بود لذا معلمانی که خودسازی نکرده‌اند قطعاً در اموزش دانش‌آموزان موفق نخواهند بود.
رحیمی تاکید کرد: اثرگذاری معلم بسیار مهمتر از داشتن مدرک است بنابراین معلم و مربی تا زمانی که خودسازی نکرده و به آموزه‌های دینی و اسلامی عمل نکند نمی‌تواند بر دانش‌آموز تاثیرگذار باشند.
وی با اشاره به اینکه جا برای تلاش و کار در حوزه امور تربیتی فراوان است، بیان کرد: همه مسئولان باید با تعامل و همکاری زمینه لازم برای ترویج و توسعه ارزش‌های اسلامی و معارف دینی در جامعه را فراهم کنند.
وی با اشاره به اینکه انسان از نظر قرآن موجودی است الهی که حی است و نمی‌میرد بلکه مرگ را می‌میراند، ادامه داد: چنین انسانی اگر خود را بشناسد می‌تواند از ملائکه نیز برتر باشد.
رحیمی با بیان اینکه قرآن بر مبنای این اصول انسان را خلیفه خود بر روی زمین می‌داند، گفت: انسان اگر به فرامین الهی عمل کند، انسانی الهی می‌شود و به جایگاه بنده واقعی خدا بودن دست می‌یابد.
شایان ذکر است در پایان این مراسم از خانواده های شهدای نهاد تربیتی شهیدان الهیاری و سرداری تجلیل شد.
انتهای پیام
captcha