تلاش آموزش و پرورش اردبیل برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3784747
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

تلاش آموزش و پرورش اردبیل برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: آموزش و پرورش استان با اجرای برنامه‌هایی همچون همکاری‌های خانه و مدرسه‌ و آموزش خانواده ‌سعی در کاهش این آسیب‌ها ‌دارد.

آموزش و پرورش اردبیل، سعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داردبه گزارش ایکنا از اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل‌ روز گذشته، ۶ بهمن‌ماه‌ در مراسم تجلیل از ۵۷ نفر از سفیران و همیاران پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، وقوع جرم و مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل، با بیان اینکه در سطح کلان کشور، آسیب‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است، گفت: آموزش و پرورش استان با اجرای برنامه‌هایی همچون همکاری‌های خانه و مدرسه، نماد، آموزش خانواده و... سعی در کاهش این آسیب‌ها را دارد.
‌ناصری با اشاره به اینکه بر اساس گزارشات حاصله، آسیب‌های اجتماعی در سال تحصیلی جدید کاهش چشمگیری داشته است، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی و همایش‌های تخصصی با حضور افراد صاحب‌نظر می‌تواند علاوه بر تبیین اهمیت موضوع، کاهش آسیب‌های اجتماعی را به‌دنبال داشته باشد.
منصور صاحب، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش اردبیل نیز گفت: در سال تحصیلی ۹۷-۹۶، ۴۵ درصد از دانش آموزان تحت پوشش این طرح قرار گرفته بودند که در سال تحصیلی جدید این مقدار به ۵۰ درصد افزایش یافت.
صاحب در ادامه با اشاره به مشارکت ستاد مواد مخدر و دادگستری استان در این طرح اظهار کرد: در این راستا ۲۵ کارگاه آموزشی برگزار شده است و اعتبارات لازم در این خصوص از طرف ستاد مبارزه با مواد مخدر تأمین شده است.
صاحب بیان کرد: هدف اصلی از اجرای طرح سفیران و همیاران پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شناسایی عوامل مخاطره‌آمیز و کاهش آن و نیز تقویت عوامل محافظ ‌مقابل این آسیب‌ها است.
انتهای پیام
captcha