عارف به زمان خود باشیم
کد خبر: 3772781
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲

عارف به زمان خود باشیم

گروه معارف - نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی با بیان اینکه ما باید عارف به زمان خود باشیم و بدانیم در چه زمانی زندگی می‌کنیم، گفت: یک منبر می‌تواند همه چیز را زیر و رو کرده و جمعی را به هم بزند، بر این اساس کلماتی که بر زبان ما روحانیون جاری می‌شود باید جامعه را به سمت آرامش، حمایت از نظام و گسترش ارزش‌های اسلامی ببرد.

لزوم هدایت جامعه به سوی ارزش‌های اسلامی از سوی روحانیون

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی صبح امروز، 25 آذرماه در نشست با اساتید حوزه علمیه استان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) اظهار کرد: این امام همام می‌فرماید «عَلَی الْعَاقِلِ أَنْ یَکونَ عَارِفاً بِزَمَانِهِ مُقْبِلًا عَلَی شَأْنِهِ حَافِظاً لِلِسَانِهِ» و تأکید می‌کند براینکه عاقل است که زمانه‌اش را بشناسد و بر اساس شأنش با زمانه‌اش برخورد کند و زبان خود را از هرگونه سخن گفتن که مطابق زمانه‌اش نیست باز دارد.
وی با بیان اینکه بر این اساس ما باید عارف به زمان خود باشیم و بدانیم در چه زمانی زندگی می‌کنیم، گفت: زندگی در زمان حکومت و جمهوری اسلامی و تحقق اسلام ناب توفیق ذی‌قیمتی است که شامل حال ما شده است.
یعقوبی با بیان اینکه امام صادق (ع) در فراز دیگری از سخن خود تأکید می‌کند که انسان عاقل «مُقْبِلًا عَلَی شَأْنِهِ» است، گفت: هر کسی باید جایگاه و شأن خود را بشناسد و بداند در چه صنف و جایگاهی زندگی می‌کند.
رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه مردم از هر کس توقع و انتظاراتی دارند که از دیگران ندارند، افزود: به عنوان مثال روحانیت شأن و جایگاهی داشته و خانواده روحانی هم جایگاه ویژه خود را دارد که شناختن این جایگاه‌ها و رعایت و حفظ کردن شئون آن بسیار مهم است.
یعقوبی گفت: سومین نکته‌ای که امام صادق (ع) تأکید کردند که باید از سوی آدم عاقل رعایت شود این است که فرد عاقل زبانش را مدیریت می‌کند.
وی با بیان اینکه مدیریت گفتار بسیار مهم است، افزود: سنجیده و پخته حرف زدن روحانیت اهمیت ویژه‌ای دارد، ازاین‌رو نباید هر سخنی را بدون سنجیدن منتقل کنیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه یک منبر می‌تواند همه چیز را زیر و رو کرده و جمعی را به هم بزند، اظهار کرد: بر این اساس کلماتی که از زبان ما بیرون می‌آید باید جامعه را به سمت آرامش، حمایت از نظام و گسترش ارزش‌های اسلامی ببرد.
انتهای پیام

captcha