بهترین حالت تبیین احکام دینی تبلیغ چهره به چهره است
کد خبر: 3675383
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹

بهترین حالت تبیین احکام دینی تبلیغ چهره به چهره است

گروه معارف: رئیس تبلیغات اسلامی بیجار گفت: بهترین حالت تبیین احکام دینی و تبلیغ مفاهیم اسلامی تبلیغ چهره به چهره و شخص به شخص است.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به اهمیت و لزوم احداث خانه عالم در سطح روستاها اظهار کرد: خانه عالم موجب استقرار روحانی در روستاها می‌شود که با محور قرار روحانی مستقر در روستا مسائل فرهنگی روستاها به‌نحو بهتری پیگیری می‌شود.
وی افزود: فراهم شدن زیرساخت‌های فرهنگی و امکان حضور دائم روحانی در روستاها موجب تقویت مبانی دینی، اعتقادی و مذهبی روستاییان و رونق گرفتن آئین‌های مذهبی می‌شود.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار اعلام کرد: هدف از احداث خانه عالم در روستا حضور مستمر روحانی در منطقه جهت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ و احکام دین مبین اسلام است.
وی در بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف ساخت خانه عالم در روستاها تعامل و ارتباط متقابل روحانیون و مردم و حل و فصل کردن مشکلات دینی روستا است.
رئیس تبلیغات اسلامی بیجار گفت: ارزش و اهمیت تبلیغ بصری و ایجاد فضای دینی و فرهنگی در جامعه، عامل مهمی در توسعه و ترویج فرهنگ و تعالیم اسلامی است.
وی افزود: برگزاری جلسات متعددی به‌منظور الویت قراردادن عفاف و حجاب، برگزاری گفتمان دینی، برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع حجاب و عفاف، اعزام مبلغ و مبلغه و برگزاری همایش‌های یک روزه از مهمترین فعالیت‌های است که در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف صورت می‌پذیرد.
حجت‌الاسلام مختاری‌نیا عنوان کرد: ارزش و اهمیت تبلیغ بصری و ایجاد فضای دینی و فرهنگی در جامعه، عامل مهمی در توسعه و ترویج فرهنگ و تعالیم اسلامی است.
وی اعلام کرد: امروزه همگان بر ضرورت حجاب و عفاف در جامعه و اثرات ارزشمند و ماندگار آن در حفظ استحکام خانواده، عفاف زنان و مردان، ممانعت از ایجاد آسیب‌های اجتماعی صحه می‌گذارند و ضروری است پیام‌رسانی و اطلاع‌رسانی در این خصوص به روز و ارائه شود.
رئیس ادارتبلیغات اسلامی بیجار در پایان یاد آور شد: انتظار می‌رود با اجرای طرح‌های مختلف بتوانیم به ترویج فرهنگ ناب محمدی در جامعه کمک کنیم.

captcha