البرز به رتبه پنجم طلاق رسید
کد خبر: 3655912
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

البرز به رتبه پنجم طلاق رسید

گروه اجتماعی: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز گفت: استان البرز دارنده رتبه پنجم طلاق در کشور است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، مهدی جوهری، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز، یکم آبان در سومین کارگروه طلاق استان البرز که در سالن جلسات اداره کل بهزیستی برگزار شد، بابیان اینکه سال ۹۲ وضعیت طلاق  در استان بسیار نابسامان بود اما خوشبختانه امروزه در این بخش با کاهش طلاق مواجه هستیم، اظهار کرد: سال ۹۴ حدود  ۱۸ هزار و ۶۹۰ مورد ازدواج در استان به ثبت رسیده است.
وی با اعلام اینکه طی سال ۹۵ حدود  ۱۸ هزار و ۴۱۸ مورد ازدواج در البرز ثبت رسیده که نسبت به سال ۹۴ کاهش یک‌درصدی را نشان می‌دهد، افزود: میزان طلاق ثبت‌شده در البرز طی سال ۹۴ حدود ۶ هزار و ۸۴۴ مورد که این مهم در سال گذشته به ۷ هزار و ۱۱۴ مورد رسیده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز بیان کرد: البرز از حیث طلاق رتبه پنجم کشور را در حالی از آن خودکرده که در سال ۹۲ در جایگاه دوم این بخش قرار داشت.
جوهری با اشاره به اینکه استان‌های تهران، گیلان، قم، کرمانشاه و البرز به ترتیب جایگاه اول تا پنجم کشور در خصوص طلاق را به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: انجام کار کیفی در سطوح مختلف و در راستای کاهش طلاق در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است که خوشبختانه در البرز به مرحله اجرا رسیده است.
این مسئول تأکید کرد: در راستای ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج باید بهترین مدرسان در نظر گرفته شود چراکه موضوع آسیب‌های اجتماعی قابل‌اغماض اداری و رفاقتی نیست.

captcha