فعالیت 35 سمن در راستای مبارزه با مواد مخدر در لرستان
کد خبر: 3653084
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
بیرانوند خبر داد:

فعالیت 35 سمن در راستای مبارزه با مواد مخدر در لرستان

گروه اجتماعی: دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به فعالیت 60 سمن در راستای مبارزه با مواد مخدر لرستان که از این تعداد 35 سمن فعال هستند، گفت: در حوزه پیشگیری نیز 597 هزار نفر تحت پوشش برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند و به‌دنبال آن هستیم که فرهنگ مبارزه با مواد مخدر را نهادینه کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، مجتبی بیرانوند، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان، یک‌شنبه، 23 مهرماه، در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان، گفت: امروزه مواد مخدر، به‌عنوان یکی از آسیب‌های تهدیدکننده، جوانان که سرمایه‌های مملکت هستند را به خطر انداخته است.
وی افزود: براساس فرموده‌های مقام معظم رهبری، هرگونه اقدامی در راستای مبارزه با مواد مخدر، جهاد در راه خدا شمرده می‌شود و این در حالی‌است که مبارزه جدی با این‌ آسیب از خواسته‌های ریاست جمهوری است.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به این‌که 174 مرکز درمانی مواد مخدر در لرستان وجود دارد که از این تعداد 23 مرکز توسط بخش خصوصی اداره شده و مابقی مراکز دولتی هستند، عنوان کرد: همچنین 60 سمن در استان لرستان، در راستای مبارزه با مواد مخدر وجود دارد، که از این تعداد 35 سمن فعال بوده و هفته آینده نیز اعتبارات جدید بین این سمن‌ها توزیع خواهد شد‌.
وی با بیان این‌که در راستای مبارزه با مواد مخدر در لرستان، 56 شهید و 38 جانباز را تقدیم انقلاب کردیم، افزود: این در حالی‌است که نیازمند حضور و فعالیت همه صاحب‌نظران در این زمینه هستیم.
بیرانوند با اشاره به جمعیت یک‌میلیون و 500 هزار نفری لرستان، تصریح کرد: لرستان در شاهراه ترانزیتی محورهای مواصلاتی قرار گرفته و این امر سبب شده تا مورد توجه ترانزیت‌های قاچاق مواد مخدر قرار گیرد، به‌طوری‌که در پنج‌ ماهه نخست سال‌جاری، دو تُن و 861 کیلوگرم مواد مخدر کشف شد که نسبت به کشفیات مدت مشابه سال گذشته 36 درصد رشد داشته است.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به این‌که بیشترین کشفیات مواد مخدر در لرستان تریاک و کم‌ترین کشفیات مواد مخدر کراک بوده است و 64 نقطه آلوده شهری و 68 نقطه آلوده روستایی در لرستان وجود دارد، عنوان کرد: طی شش ماهه نخست امسال نیز شش هزار  851 نفر در زمینهٔ مواد مخدر دستگیر شده‌اند که 36 درصد رشد در این زمینه داشته و این در حالی‌است که 34 نقطه آلوده استان را نیز پاک‌سازی شده است.
وی بیان کرد: در حوزه فرهنگ پیشگیری نیز 597 هزار نفر تحت پوشش برنامه‌های پیشگیری از مواد مخدر قرار گرفتند و به‌دنبال آن هستیم که فرهنگ مبارزه با مواد مخدر را نهادینه کنیم.
captcha