تدوین برنامه‌ها و شیوه‌های جدید در حوزه مبارزه با مواد مخدر
کد خبر: 3653070
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱
خادمی تاکید کرد:

تدوین برنامه‌ها و شیوه‌های جدید در حوزه مبارزه با مواد مخدر

گروه اجتماعی: استاندار لرستان آسیب‌های اجتماعی را یک موضوع مهم و هم‌سنگ اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: از کارهایی که در حوزه مواد مخدر انجام داده‌ایم نباید راضی باشیم، باید بدانیم گره کار کجاست و اگر قوانین و شیوه‌ها به اصلاح نیاز دارند، برنامه‌های جدید تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سیدموسی خادمی، استاندار لرستان، یک‌شنبه، 23 مهرماه،  در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان، گفت: مقام معظم رهبری به همان اندازه که روی موضوع اقتصاد مقاومتی تأکید دارند به بحث آسیب‌های اجتماعی نیز تأکید دارند، به‌طوری‌که هر شش ماه یک‌بار جلسه‌ای را با این موضوع، تشکیل می‌دهند.
وی آسیب‌های اجتماعی را یک موضوع مهم و همسنگ با اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: مبالغ اعتباری از طریق وزارت کشور و وزارتخانه‌ها بین دستگاه‌های اجرایی توزیع می‌شود که به‌تبع ما نیز در استان برای این موضوع پیگیری و نظارت می‌کنیم.
خادمی با اشاره به لزوم جدی گرفتن فعالیت‌های کمیته‌های استانی حوزه پیشگیری و مقابله با مواد مخدر در استان، عنوان کرد: براساس آمار، استان لرستان از نظر اعتیاد وضعیت خوبی ندارد و در حال قرار گرفتن در رده استان‌های مسئله‌دار است، بنابراین باید گذر از مواد مخدر سنتی به صنعتی و گذر از افراد سالخورده به جوانان و گذر از مردان به زنان را بررسی کنیم، چراکه رصد کردن تحولات مهم است.
استاندار لرستان، با اشاره به این‌که مناطق آلوده براساس مطالعات محلی باید شناسایی شود و در این راستا اگر برای قوانین موجود پیشنهادی وجود دارد باید ارائه دهیم تا اصلاح انجام شود، تصریح کرد: از کارهایی که در حوزه مواد مخدر انجام داده‌ایم نباید راضی باشیم، باید بدانیم گره کار کجاست و اگر قوانین و شیوه‌ها به اصلاح نیاز دارند، برنامه‌های جدید تدوین شود.
وی با تأکید بر این‌که نقاط آلوده استان باید شناسایی شوند، اظهار کرد: پس از شناسایی نقاط آلوده براساس زمان‌بندی در هر جلسه باید مشکل تعدادی از آن‌ها را برطرف کنیم تا در پایان سال بدانیم مشکل چه تعداد از این مناطق را حل کرده‌ایم.

captcha