هر خانه کانون نشر قرآن باشد
کد خبر: 3651810
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

هر خانه کانون نشر قرآن باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: فرماندار شازند گفت: هیچ گاه نمی‌توان گفت در زمینه قرآن به اندازه کافی کار کرده‌ایم باید خانه‌ها را کانون قرآن و نشر فرهنگ قرآنی کنیم قرآن را باید از طاقچه و صندوقچه بیرون آورد تا فکر مردم را روشن کند.

غلامعباس میرزائی، فرماندار شازند، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: یادگیری و عمل به قرآن در مدیریت، اقتصاد و سیاست موفقیت‌های چشمگیری به همراه دارد و هیچ مدیری نیز از عمل به قرآن ضرر نکرده است.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات و جشنواره‌های قرآنی گفت: این برنامه‌ها آغاز راه رسیدن به مدینه فاضله است و در کشف استعدادهای درخشان کمک زیادی می‌کند، دانش آموزی که قرآن را حفظ می‌کند قطعاً در مسیر تحصیل و مدیریت جامعه موفق‌تر خواهد بود.
میرزایی با اشاره به اینکه عمل به منویات رهبری در رأس احکام مدیریتی قرار دارد، اظهار کرد: اگر عمل به قرآن سرلوحه باشد در فضای مجازی، مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار نیز از آسیب در امان خواهیم بود. هیچ گاه نمی‌توان گفت در زمینه قرآن به اندازه کافی کار کرده‌ایم باید خانه‌ها را کانون قرآن و نشر فرهنگ قرآنی کنیم.
وی تأکید کرد: نباید اجازه داد قرآن در منازل خاک بخورد، امروز کاربرد قرآن در خانه‌ها فقط به مراسم عروسی، ترحیم و مسافرت خلاصه شده است، قرآن را باید از طاقچه و صندوقچه بیرون آورد تا فکر مردم را روشن کند.
این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: شازند گستردگی زیادی با بیش از 200 روستای فعال دارد. فعالیت قرآنی در این شهرستان با دائر بودن دارالقرآن، مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهری و روستایی چشمگیر است.
captcha